روح الله دهقان نژاد؛
عضو شورای اسلامی شهر تبریز متمرکزسازی بودجه عمرانی شهر به مناطق کم برخودار را راهکار حل مشکلات این مناطق توصیف کرد.
کد خبر: ۹۸۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ 22 August 2021

به گزارش تابناک تبریز،، روح الله دهقان نژاد ادامه داد: تحقق حقوق شهروندی که بسیاری از مشکلات موجود به دلیل پایین بودن بینش حقوقی است، تدوین نقشه جامع فرهنگی اجتماعی تبریز براساس خرده فرهنگ‌های محلی توسعه و پیشرفت متوازن شهر و عدالت در توسعه شهر از دیگر وظایف مهم شورای اسلامی شهر تبریز است.

وی بیان داشت: ۷۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری اگر به سمت مناطق کم برخوردار سر ریز شود مشکلات بسیاری حل خواهد شد.

دهقان نژاد تصریح کرد: اقدامات شهرداری و مدیریت شهری باید پژوهش محور باشد که مرکز پژوهش ها در این راستا تشکیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهارداشت: از اقشار مختلف جامعه برای تحقق شفافیت و پیگیری و توسعه پایدار کمک‌می‌خواهیم.

وی با اشاره به اینکه در جذب نیرو در دوره های قبل غفلت هایی شده که از امروز باید جلوی آن را بگیریم گفت: جذب نیرو باید براساس نیاز باشد نه طایفه ‌ای.

وی گفت: به مشکلات تمامی پرسنل شهرداری رسیدگی خواهد شد.

وی همچنین خطاب به کارکنان شهرداری اظهارداشت: تمامی کارمندان شهرداری باید بدانند که شهروندان از نحوه ارائه خدمات گلایه‌ مند هستند و باید بدانیم تمامی حقوق و مزایای دریافتی از طرف همین شهروندان پرداخت می‌شود، نباید کار کسی را عقب بندازیم.

وی تاکید کرد: تمامی عزیزانی که در شهرداری مدیر شده اند بدانند که در شهرداری نیروهای بسیار کارآمدی وجود دارد که باید از آنها بهره بگیریم، قدرت فساد آور نیست بلکه ترس از دست دادن قدرت فساد آور است.

دهقان نژاد افزود: رنج سنی اعضای شورای شهر ۱۰ سال کاهش داشته که باید رنج مدیریت شهرداری نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه سال هاست، میلیاردها تومان در زیر زمین شهر تبریز هزینه می‌شود بدون اینکه مردم‌نتیجه بگیرند ادامه داد: بحث تحقیق و تفحص ۲ بار در شورای پنجم مطرح شده اما همواره مسکوت مانده است، تحقیق و تفحص از مترو باید در شورای ششم در اولویت باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: قطاری که قرار بود اگر تا تمام نشود حتی با طناب کشیده شود به دیوار برخورد کرد و صد میلیارد تومان و ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو خسارت در این حادثه وارد شده است.

 وی گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت گرفته شد و در بانک گذاشتند تا ماهانه یک میلیارد تومان پول بگیرند و ارزش این مبلغ به باد رفت.

دهقان نژاد با بیان اینکه وقتی دولت برای قطار شهری هزینه نمی‌کند شاهد چنین پروژه هایی هستیم گفت: هزار میلیارد تومان برای خط یک و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خط دو نیاز است قبل از تکمیل خط یک و دو نمی‌توان خطوط دیگر را راه اندازی کرد.

روح الله دهقان نژاد اضافه کرد: وزارت کشور دستور داده بود بهره برداری از فاز دو خط یک جلوگیری شود اما تمکین نشده است.

وی افزود: یک شرکت در یک هفته دو مناقصه مترو را برنده شده است.

وی همچنین گفت: از مراجع قضایی تقدیر و تشکر می‌کنیم‌ که در خصوص میلگرد ها تفهیم‌ اتهام‌شده است.

دهقان نژاد افزود: در خصوص این حادثه نیز بازپرس ویژه در نظر گرفته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین با اشاره به پیام های بسیاری که برای کمک به تیم تراکتور به شورای شهر آمده است گفت:صاحبان اصلی تراکتور مدیران نیستند بلکه هواداران پرشور این تیم هستند. به جای اینکه تراکتور را به دیگران واگذار کنیم این تیم را به هواداران واگذار کنیم.

وی افزود: طلب شهرداری از تیم علم و ادب پیگیری نشده است که باید علت آن را جویا شویم.

روح الله دهقان‌ نژاد گفت: از تمامی عزیزانی که در عزاداری ها شرکت کردند تشکر می‌کنیم و افرادی که به دلیل رعایت فاصله گذاری و موارد بهداشتی در منزل عزاداری کردند امیدواریم همگی از برکت عزاداری سید الشهدا برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در هیئت هایی که حضور یافتیم شاهد رعایت فاصله گذاری بودیم گفت: امام جمعه محترم خواستار عفو جریمه های منع تردد شدند که اقدامی شایسته و قابل تقدیر است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: پاکبانان شهرداری در این ایام به صورت اضافه کاری فعالیت کردند که خواستاریم اضافه کاری آنها به صورت کامل پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :