شبکه پرس تی وی با پخش مستند، ویژه برنامه‌های عاشورایی، برگزاری میزگرد‌های تخصصی با محوریت حماسه عاشورا، ضمن پوشش مراسم‌های عزاداری در ایران و نقاط مختلف جهان، مخاطبان را با فلسفه عاشورا و علل قیام امام حسین (ع) آشنا می‌کند.
کد خبر: ۹۸۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲ 18 August 2021
شبکه پرس تی وی با پخش مستند، ویژه برنامه‌های عاشورایی، برگزاری میزگرد‌های تخصصی با محوریت حماسه عاشورا، ضمن پوشش مراسم‌های عزاداری در ایران و نقاط مختلف جهان، مخاطبان را با فلسفه عاشورا و علل قیام امام حسین (ع) آشنا می‌کند.

به گزارش تابناک همدان، یوسف پورانوری ـ مدیر برنامه‌های پرس تی وی ـ اعلام کرد، موضوع برخی از برنامه‌های هفتگی این شبکه به شکل کامل به موضوع شهادت امام حسین (ع) و قیام عاشورا اختصاص دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه ایام عزاداری، توضیح داد: برنامه «ایران امروز» نگاهی به الگوپذیری جبهه انقلاب اسلامی از ایدئولوژی عاشورا دارد. این برنامه در گفتگو با سه کارشناس و صاحب نظر، الگوگیری نظام جمهوری اسلامی از ایدئولوژی منبعث از قیام عاشورا و عدم تسلیم در برابر ظلم را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

پورانوری ادامه داد: حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، یعقوب توکلی نویسنده و پژوهشگر و زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به مقاومت انقلاب اسلامی در جبهه‌های مختلف از جمله جنگ، تحریم ها، اسرائیل، اسلام متحجر و زیاده خواهی دشمنان در مذاکرات به تاسی از قیام و فرهنگ عاشورا می‌پردازند.

وی با اشاره به برنامه «شبه قاره» که نگاهی به عزاداری در شبه قاره هند دارد، گفت: مهمانان این برنامه درباره عزاداری ماه محرم در میان ادیان و قومیت‌های شبه قاره هند و عشق طیف‌های مختلف به سالار شهیدان سخن خواهند گفت.

مدیر برنامه‌های پرس تی وی درباره دیگر برنامه عاشورایی این شبکه گفت: برنامه «از قلم افتاده» نگاهی دارد به عزاداری شیعیان بحرینی به مناسب ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان و تلاش‌های رژیم حاکم در بحرین که در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا شیعیان این کشور را از برگزاری مراسم عزاداری منع کند، به خصوص که رژیم آل خلیفه امسال و در آستانه ماه محرم اقدامات محدود کننده و ناقض حقوق بشر را به بهانه‌های مختلف از جمله جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بحرین امسال افزایش داده است.

سیدوحید تهامی ـ مدیر اتاق خبر پرس تی وی ـ نیز درباره ویژه برنامه‌های خبری این شبکه به مناسبت ایام محرم گفت: در روز‌های تاسوعا و عاشورا و در دو بخش خبری به شکل تخصصی به موضوع حماسه عاشورا و قیام امام حسین خواهیم پرداخت.

او افزود: در این دو ویژه برنامه که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به روی آنتن می‌رود در خصوص فلسفه عاشورا و آموزه‌های قیام امام حسین (ع) صحبت خواهد شد.

وی اظهار کرد: کارشناسان و صاحبنظران مسایل دینی و تاریخی در این ویژه برنامه‌های خبری حضور یافته و به بررسی ابعاد مختلف و پیامد‌ها و برکات متعدد قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش خواهند پرداخت.

مستند‌های «غریب محله» و «وقتی عاشورا به بریتانیا می‌رسد» به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان از شبکه پرس تی وی روی آنتن می‌رود.

احسان کاوه ـ مدیر تولید مستند پرس تی وی ـ درباره‌ی این مستند‌ها یادآور شد: مستند «غریب محله» به کارگردانی یاسین پورعزیزی به همدلی مردمان شیعه و اهل تسنن روستای غریب محله شهرستان تالش در برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ایام ماه محرم می‌پردازد و عشق و ارادتی که به سالار شهیدان در همه مذاهب وجود دارد.

وی عنوان کرد: در این مستند همچنین بخشی از آداب و رسوم اهالی روستا در عزاداری سید و سالار شهیدان به تصویر کشیده می‌شود. کارگردان مستند «غریب محله» زندگی دو تن از اهالی روستای غریب محله را در ایام محرم به تصویر کشیده و با پدر و مادر شهید حسن علی صغری نژاد نیز به گفتگو پرداخته است.

وی ادامه داد: مستند دو قسمتی «وقتی عاشورا به بریتانیا می‌رسد» نیز علاوه بر پرداخت به مراسم عزاداری حسینی در مناطق مختلف بریتانیا به این نکته اشاره دارد که بزرگداشت مقام سالار شهیدان و یاران باوفایش مختص شیعیان نیست و از سوی گروه‌های اصل تسنن و مسیحی این کشور نیز انجام می‌شود. در مستند «وقتی عاشورا به بریتانیا می‌رسد» مصاحبه‌هایی با علما و مدرسان مسلمان و مسیحی درباره محبوبیت و جایگاه امام حسین (ع) در میان ادیان مختلف صورت گرفته است. این مستند همچنین به واکنش‌ها و عکس‌العمل مردم بریتانیا نسبت به مراسم عزاداری عاشورا و آگاهی از قیام امام حسین (ع) می‌پردازد.

محمدعلی قاسمی ـ مدیر امور هنری پرس تی وی ـ هم از تمهیدات هنری مرتبط با ایام سوگواری سالار شهیدان و اعمال آن در پخش برنامه‌ها خبر داد.

وی گفت: علاوه بر پخش وله‌های عاشورایی در میان برنامه‌ها از تصاویر کلاژ‌های عزاداری شهر‌های ایران در بخش‌های مختلف خبری شبکه استفاده می‌شود، بک گراند‌هایی با المان‌هایی تاسوعایی و عاشورایی برای بخش‌های خبری در نظر گرفته شده است. این ویدئو‌های کوتاه، بک گراند‌ها و کلاژ‌های تصویری طوری طراحی شده اند که برای مخاطبان غربی و انگلیسی زبان شبکه پرس تی وی باورپذیر باشند.
منبع: ایسنا به نقل از روابط عمومی پرس تی وی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار