کد خبر: ۹۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 21 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیماری طاعون را در حیات وحش دنا رصد می‌کند که خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر رخداد بیماری در حیات وحش در این استان گزارش نشده است.

عبدالله بهمنش اظهار کرد: دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک را در حیات وحش دنا رصد می‌کند که خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر رخداد بیماری حیات وحش در این استان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به گزارش وقوع بیماری طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک «PPR» در جمعیت حیات وحش برخی استان‌های کشور، اداره‌کل دامپزشکی استان با همکاری و هماهنگی محیط زیست استان نسبت به شناسایی مناطق اطراف زون‌های حیات وحش اقدام کرده است.

بهمنش افزود: واکسیناسیون دام‌های اهلی در واحدهای اپیدمیولوژیک مناطق مرتبط با حیات وحش در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد آغاز و تاکنون 7 هزار و 931 راس دام سبک در مناطق پر خطر واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با بررسی‌های به عمل آمده تاکنون موردی از وقوع بیماری در حیات وحش استان گزارش نشده و سیستم پایش و مراقبت این بیماری در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده دنا با حدود 100 هزار هکتار وسعت در استان کهکیلویه و بویراحمد و صدها گونه متنوع جانوری و گیاهی سیمای جانوری زاگرس محسوب می‌شود که دامپزشکی استان با اقداماتی که انجام داده تاکنون مورد مشکوکی به بیماری طاعون در حیات وحش دنا دیده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار