کد خبر: ۹۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 21 September 2015
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان ساوجبلاغ ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، حسین زودبین ظهر امروز در نشست با مسئولان شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه توسعه خدمات فرهنگی و ارتقای سرانه‌های فرهنگی در این شهرستان و شهر جدید هشتگرد یکی از مهمترین نیازهای ما است افزود: باید تلاش شود تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود به سمت توسعه امور فرهنگی پیش برویم.

وی تأکید کرد:‌ استفاده از فعالان فرهنگی و نخبگان در این مسیر یکی از مهمترین راهکارهایی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره ارشاد ساوجبلاغ با تأکید بر اینکه شهرستان ساوجبلاغ ظرفیت‌های بسیار بالایی در امور فرهنگی دارد افزود: با شناسایی این ظرفیت‌ها و تعامل با دستگاه‌ها و متولیان امر فرهنگ می‌توانیم مسیر توسعه برنامه‌های فرهنگی را در این شهرستان با شتاب بیشتری طی کنیم.

زودبین یکی از مهمترین مشکلات در شهر جدید هشتگرد را عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در فازهای مسکن مهر و محرومیت شدید این مناطق عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا تمهیدات ویژه‌ای برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در فضاهای موقت به صورت اقدامات جهادی برنامه‌ریزی شود.

دانشجو نباید دغدغه داشته باشد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که دانشجویان بدون دغدغه ذهنی، تنها به فکر تحقیق و پژوهش باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی پژوهشگاه مواد و انرژی در استان البرز بعد از ظهر امروز با حضور محمدحسین امیدی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

امیدی در بخشی از این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌ها و سیاست‌گذاری‌های وزارت علوم، امسال یکی از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه حمایت از مراکز پژوهشی و پژوهشگاه‌ها است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین نیازهای پژوهشگاه‌ها و به طور کلی پژوهش در کشورمان، کمبود اعتبارات و بودجه است. البته امسال تلاش کردیم تا حدودی بودجه پژوهش در وزارت علوم افزایش یابد و این روند در سال‌های آینده با سیاست دولت با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

این مسئول بیان داشت: در بودجه سال جاری میانگین رشد بودجه پژوهشگاه‌های وزارت علوم از میانگین رشد بودجه دانشگاه‌ها بیشتر شده و تلاش داریم تا با حمایت دولت در سال‌های آینده بودجه پژوهش در وزارت علوم ارتقا یابد.

امیدی گفت: برای تحقیق این مهم باید ظرفیت‌های موجود را افزایش داده و به عنوان نمونه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی در بحث پژوهش استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید تفاوت آموزش در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به درستی درک شود و در پژوهشگاه‌های ما آموزش به دانشجویان باید مبتنی بر آموزش در کنار پژوهش باشد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم کنیم که دانشجویان بدون دغدغه ذهنی، تنها به فکر تحقیق و پژوهش باشند، گفت: برای تربیت صحیح پژوهشگران در محیط‌های دانشگاهی و پژوهشی، باید حداقل امکانات برای دانشجویان فراهم باشد تا آنها دغدغه ذهنی زیادی نداشته باشند.

امیدی ادامه داد: احداث خوابگاه در حاشیه پژوهشگاه‌ها در این راستا انجام می‌شود و امیدواریم با افزایش بودجه‌های دولتی و همچنین ورود بخش خصوصی و حتی خیرین، بتوانیم امکانات لازم را برای پژوهشگاه‌ها به ویژه در حوزه امکانات رفاهی، فراهم کنیم.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار