معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از ورود محموله جدید واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» به استان و آغاز مجدد واکسیناسیون با این واکسن خبر داد.
کد خبر: ۹۸۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵ 13 August 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تلاش دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان برای گسترش واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان بیان کرد: افزایش مراکز واکسیناسیون در قم در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره قطع واکسیناسیون با واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» در روز پنجشنبه بیست و یکم مرداد ماه در مراکز واکسیناسیون قم اظهار کرد: متأسفانه موجودی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این واکسن به حدّ کافی نبود و با توجه به اتمام این واکسن در روز چهارشنبه بیستم مرداد ماه در استان، امکان تزریق این واکسن در روز گذشته مهیّا نشد.

رئیس مرکز بهداشت قم همچنین اضافه کرد: خوشبختانه شب گذشته محموله جدیدی از این واکسن به استان رسید و با توجه به فعالیت مراکز واکسیناسیون استان در روزهای جمعه و از ساعت ۸ تا ۲۰، این واکسن مجددا از امروز در مراکز واکسیناسیون قم تزریق می شود.

محبی در عین حال میزان استقبال گروه سنّی سالمندان را از واکسیناسیون نامطلوب دانست و خاطرنشان کرد: با این که این افراد در معرض اصلی خطر ابتلا به بیماری قرار دارند، اما متأسفانه تمایل زیادی برای دریافت واکسن از خود نشان نداده و نمی دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم سپس به موضوع حضور تعدادی از مردم از برخی استان ها در قم برای دریافت واکسن پرداخت و اذعان کرد: این پدیده به سبب کاهش سنّ واکسیناسیون در قم اتفاق افتاده، اما در عین حال تلاش شده تا طی روزهای گذشته و اخیر، به صورت مدیریت شده با آن برخورد شود.

محبی در عین حال میانگین استقبال از واکسیناسیون علیه بیماری کرونا را در استان پایین تر از میانگین کشوری عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه استقبال از واکسیناسیون در استان و در روزهای اخیر سرعت بیشتری گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت استان با ابراز نگرانی از افزایش ابتلا و بستری بیماری کووید۱۹ در استان تصریح کرد: تردیدی نیست که با تداوم روند کنونی بیماری، شاهد تکمیل ظرفیت تخت های بستری در مراکز درمانی و در چند روز آینده خواهیم بود.

وی با درخواست مجدد از مردم برای رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و عدم عادی انگاری شرایط ابراز امیدواری کرد همراهی و همیاری حداکثری مردم سبب افزایش تاب آوری کادر نظام سلامت در این شرایط سخت و پیچیده شیوع بیماری کرونا شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار