فرمانده پلیس راه استان قزوین:
فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: آمار جان‌باختگان تصادف‌های جاده‌ای مردادماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۸۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 12 August 2021

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش با اشاره به آمار به‌روز تصادف‌های رانندگی در آزادراه‌ها و محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: بر اساس آمار سرصحنه تصادف در 3 هفته نخست مردادماه مجموع تصادفات فوتی ما نسبت به مدت مشابه سال 54 درصد کاهش یافته و آمار جان‌باختگان تصادف‌های جاده‌ای هم نسبت به سال قبل 60 درصد کمتر شده است.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در کاهش آمار تصادف‌های جاده‌ای استان اضافه کرد: در ضمن میزان مجروحان تصادفات جرحی ما هم در قیاس با مدت مشابه سال پیش 11 درصد کاهش داشته است و امیدواریم با کمک خبرنگاران که پل ارتباط بین مردم و مسئولان هستند، همین روند کاهشی آمار منفی تصادفات ادامه پیدا کند.

ذاکری‌منش ادامه داد: با توجه به آمار احصاشده در مردادماه همچنان خطاهای انسانی مختلف عامل اصلی تصادفات هستند و بعد از آن هم وضعیت زیرساخت جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی عامل بروز خسارات مختلف در زمینه تصادفات جاده‌ای می‌شوند.

آزادراه قزوین-کرج پرحادثه‌ترین محور مواصلاتی استان قزوین است

رئیس پلیس راه استان قزوین در ادامه این گفتگو با تأکید بر لزوم اصلاح زیرساخت‌های محورها و نقاط حادثه‌خیز استان تصریح کرد: در حال حاضر آزادراه قزوین-کرج به دلیل میزان بالای تردد و رفت‌وآمد پرحادثه‌ترین محور مواصلاتی در استان قزوین محسوب می‌شود که به دلیل روکش آسفالت لغزنده خود زمینه رخ داد تصادفات زنجیره‌ای در هنگام باریدن باران و برف را ایجاد می‌کند.

ذاکری‌منش افزود: البته بخشی از نقاط حادثه‌خیز آزادراه یادشده به روش میکروسرفیسینگ آسفالت شده که در بارش‌های سنگین خیر جلوی انجام تصادفات زنجیره‌ای را گرفت؛ اما در شورای راهبری تصادفات و کمیسیون ایمنی راه استان قزوین مصوب شده که روکش آسفالت بقیه نقاط حادثه‌خیز آزادراه قزوین-کرج از جمله بخش کنارگذر را تا پیش از آغاز طرح زمستانی اصلاح و ترمیم کنند.

وی دوربرگردان‌های نزدیک روستای شینقر و کارخانه شیشه لیا را 2 نقطه خطرناک و بسیار حادثه‌خیز استان توصیف کرد و گفت:‌ برای اصلاح هندسی دوربرگردان روستای شینقر اعتبارات لازم اختصاص داده شده و قرار است با جدا شدن باند برگشت این دوربرگردان عملیات ایمن‌سازی این نقطه به وسیله گاردریل تا 2 هفته آینده انجام شود.

منبع/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار