فرماندار دماوند:
فرماندار شهرستان دماوند گفت: نظارت رسانه‌ها بر مدیران دولتی و اصناف می‌تواند زمینه رفاه بیشتر مردم را فراهم کند.
کد خبر: ۹۸۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶ 12 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مهدی حیدری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان حوزه خبر شهرستان دماوند که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران همواره پله ترقی مدیران و دیگر افراد بوده و خود را فدای ارتقای سایر افراد کردند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرند، افزود: در طول سال گذشته تاکنون با توجه به بحران‌های متعدد در شهرستان دماوند، خبرنگاران در کنار مسئولان بوده و با اطلاع‌رسانی، خدمات بزرگی ارائه دادند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ضعیف بودن رسانه‌ها به نفع مردم نخواهد بود؛ نظارت رسانه‌ها بر مدیران دولتی و بخش خصوصی و یا اصناف، می‌تواند زمینه رفاه بیشتر مردم را فراهم کند.

فرماندار دماوند گفت: انعکاس خبری به موقع و اطلاع‌رسانی پایگاه های خبری در خصوص مشکلات و معضلات شهری و روستایی موجب شد در اولین فرصت موضوعات مطروحه را به مدیران مربوطه تذکر دهیم تا نسبت به رفع آن اقدام فوری به عمل آورند.

حیدری افزود: خبرنگاران بانی اصلی بخش عمده‌ای از حل مشکلات هستند، چراکه اگر اطلاع‌رسانی به موقع انجام نمی‌شد، ما همچنان با معضلات متعددی مواجه بودیم.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان به حوزه ورزش منطقه اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزش دغدغه‌های قابل اعتنایی وجود دارد و در سال گذشته برنامه ریزی‌های خوبی در زمینه ورزش صورت گرفت که با شیوع کرونا مصادف و غالب سیاست گذاری ها در بودجه، صرف موضوع کرونا شد.

وی ادامه داد: یکی از قربانیان کرونا، حوزه ورزش بود و در این مدت بسیاری از اماکن ورزشی تعطیل و نیمه تعطیل شد اما تلاش ما برای جذب بودجه و کمک به امکانات ورزشی تعطیل نشد.

حیدری خاطرنشان کرد: در سال های گذشته کلنگ احداث استادیوم ورزشی در شهرستان به زمین خورد اما مقدمات آغاز به کار آن آماده نبود.

وی اداه داد: این موضوع در مسیر مطالعات قرار گرفت و با اعلام نتایج، پیگیری احداث این پروژه در ردیف های بودجه ای سال ۱۴۰۱ قرار خواهد گرفت و با نهایی شدن مطالعات، احداث استادیوم ورزشی یکی از مهمترین پروژه‌های شهرستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیون تومان برای مطالعات این طرح اختصاص داده شده که در حال پیگیری و نهایی شدن است، بیان داشت: در سال جاری، بودجه ای در خصوص تکمیل استادیوم ورزشی، تجهیز برخی اماکن ورزشی، تعمیر سالن های ورزشی، تکمیل سالن ورزشی سادات محله، رفع مشکل کف پوش و انشعابات سالن ها و احداث خانه جوان با بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

خبرنگاران در مسیر امربه معروف قدم بردارند

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این جلسه اظهار داشت: معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرها و روستاها با امر به معروف و نهی از منکر قابل پیگیری است و خبررسانی در این خصوص به حل مشکلات کمک می کند.

وی ادامه داد: رساندن اخبار لازم و مفید در جهت خدمت به مردم و نظام رسالت خبرنگار است چراکه هر خبری ممکن است نیاز به انتشار نباشد حتی اگر حقیقت داشته باشد زیرا ممکن است با انتشار آن جامعه دچار تشنج و ناامیدی شود لذا باید کلیات و اصولی را مدنظر قرار داد تا مردم در فضای ذهنی بد قرار نگیرند.

امام جمعه دماوند گفت: از خبرنگاران برای تدوین خطبه‌های نماز جمعه در جهت شناسایی مشکلات و رفع آنها کمک می‌خواهیم؛ مشکلات و مطالبات را به بنده انتقال دهند تا اگر نیاز بود در خطبه‌ها مطرح ‌کنم.

حجت الاسلام فتاح دماوندی همچنین در خصوص موضوع حمایت مالی از اصحاب خبر، بیان داشت: باید از طریق مجلس پیگیری و قانونی تصویب شود که خبرنگاران مورد حمایت مالی قرار گیرند و حقوق و بیمه آنها پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار