امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ریشه بسیاری از مشکلات جامعه را ناشی از بی توجهی به فرهنگ دانست و گفت: یکی از مسائل مهم در جامعه اسلامی بحث فرهنگ است که کمتر به آن پرداخته شده است.
کد خبر: ۹۸۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷ 11 August 2021
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ریشه بسیاری از مشکلات جامعه را ناشی از بی توجهی به فرهنگ دانست و گفت: یکی از مسائل مهم در جامعه اسلامی بحث فرهنگ است که کمتر به آن پرداخته شده است.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در جمع پرسنل نیروی انتظامی استان همدان افزود: به خاطر بی توجهی به فرهنگ در مناظرات فرهنگی دوران انتخابات نیز از اقتصاد صحبت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بی توجهی به معیار‌های اسلامی زمینه برای تسلط افرادی که دین برای آن‌ها مهم نیست را فراهم می‌کند. ادامه داد: جریان کربلا یک فرهنگ است که نشان می‌دهد اگر جامعه‌ای دچار انحراف شود، حتی به راحتی می‌تواند امام زمان خود را هم به شهادت برساند.

وی به تشریح ویژگی‌های مردم کوفه پرداخت و یادآور شد: اولین ویژگی مردم کوفه در بیان امام حسین (ع) این است که خواص آن‌ها در مقابل از بین بردن ارزش‌ها و حرمت شکنی‌ها و فراگیر شدن ظلم در جامعه سکوت کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان عنوان کرد: خواص کوفه با چشم خود از بین رفتن احکام الهی در جامعه را مشاهده می‌کردند، اما به جهت منافع شخصی، حرفی نمی‌زدند و سکوت اختیار می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه دومین ویژگی مردم کوفه که باعث شد فرزند علی بن ابی طالب (ع) را به شهادت برسانند، تبلیغات وسیع دشمن برای ترور شخصیتی امام حسین (ع) بود، اظهار داشت: به قدری در جامعه آن روز دشمن علیه امام حسین (ع) تبلیغات سو کرده بود که پس از شهادت ایشان میلیون‌ها مسلمان حرفی نزدند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان خاطرنشان کرد: سومین ویژگی که باعث به شهادت رسیدن حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا شد، اهل سازش بودن مردم کوفه بود که به جهت منافع خود ظالمین را یاری دادند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با بیان روایتی از امام حسین (ع) که فرمودند: "اگر اهل بیت (علیهم السلام) را یاری نکنید، ظالمین بر شما مسلط خواهند شد"، مطرح کرد: امروز نیز این روایت در جامعه حاکم است و اگر در انتخابات‌های پیش رو با معیار اهل بیت (ع) عمل نکنیم و انتخاب درستی نداشته باشیم، مسئولانی بر سر کار می‌آیند که ممکن است ظالم باشند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار