مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:
تابناک-مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:امام حسین (ع) برای وحدت کوفیان به کوفه دعوت شد.
کد خبر: ۹۸۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 11 August 2021

گ

به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اینکه چرا مردم کوفه از امام حسین (ع) دعوت کردند؟، گفت: یکی از دلایل اصلی و یا شاید برترین و اصلی ترین دعوت مردم کوفه از امام حسین(ع)، برقراری ایجاد وحدت و همبستگی بین کوفیان برای تلافی از شامیان بود.

حجت الاسلام و المسلمین موسی پولادی افزود: کوفیان براین عقیده بودند که با دعوت امام حسین(ع) به شهر کوفه که محور پاکی و صداقت و راستگویی بودند، همه حول او به وحدت و به یک حکومت قدرتمند و حداکثری می رسند و همگان نیز او را قبول دارند.
وی بیان داشت: مردم عراق بویژه شهر کوفه و بصره که از حکومت معاویه بن ابوسفیان که آن در آن زمان در شام مستقر بود و پس از آن پسرش یزید، تحقیر شده بودند؛ اکنون به فکر تلافی و جبران بودند.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: اما از آنجایی که کوفیان در بین خود به وحدت واحدی نمی رسیدند لذا امام حسین(ع) را برای ایجاد وحدت بین خودشان برای تلافی از شامیان نه به عنوان امامشان دعوت کردند.
حجت الاسلام و المسلمین پولادی ادامه داد: با این مضمون، نباید از اینکه چرا امام حسین (ع) در روز دوم محرم وارد صحرای کربلا می شود و ایشان تنها می ماند و آن حادثه در روز عاشورا اتفاق می افتد، تعجب کنیم.
وی گفت: تفاوت ملت ایران با کوفیان آن زمان این بود که مردم ایران در طول بیش از 42 سال در کنار امام (ره) و اکنون نیز کنار رهبرمعظم انقلاب هستند و با تمام وجودشان درمقابل همه تحریم ها، تهدیدها و تطمیع ها و سختی هایی که هست، محکم و استوار ایستاده اند و خللی در اراده آن ها بوجود نمی آید ، در همین نکته مهم هست که مردم ایران اسلامی با ولایت و امامت عهد بسته اند و تا آمدن حسین زمان بر عهد خود با مسلم زمان استوارند .
این مسوول یادآورشد: اگرچه امروز در کشور ما برخی ها در لباس دین و دوست و از روی جهالت و نفهمی تلاش می کنند که خواسته های مادی را بر خواسته های معنوی و آن قداست های این ملت غلبه بدهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار