رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام:
علی محمدی رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام گفت: آموزش و پرورش کانون اصلی شناخت آسیب‌های اجتماعی است و اگر تعامل و همکاری میان این دو نهاد نباشد جامعه دانش آموزی دچار مشکل می‌شود.
کد خبر: ۹۸۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 09 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ مهرداد علی محمدی، رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام در نشست تعاملی با رئیس آموزش و پرورش شهرستان مهران عنوان کرد: ما بر این باوریم که با کار اجتماعی، فرهنگی و آموزش می‌توانیم به جامعه خدمت کنیم و اگر پلیس بخواهد در جامعه‌ای اثرگذار باشد بایستی رویکردش از نگاه و تفکر انتظامی-امنیتی به رویکرد اجتماعی تبدیل شود و باید جامعه را ساخت و افراد را آگاه کرد.

او بیان داشت: با پیچیدگی جرائم و تغییر فرهنگ‌ها، پلیس نیز رویکرد اجتماعی و مشارکتی را در جامعه پیش گرفته و از کلیه پتانسیل‌های موجود در جامعه از جمله آموزش و پرورش در راستای تامین امنیت کمک می‌گیرد که در این میان نظام آموزش و پرورش نقش اساسی در این مشارکت دارد.

سرهنگ علی محمدی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان یکی از الگو‌های مهم رفتاری خود را معلمان قرار می‌دهند، تصریح کرد: اگر معلم از ویژگی الگو‌دهی خوبی برخوردار باشد می‌تواند تأثیرات عمیقی در رشد شخصیت و بهداشت و روان دانش آموزان باقی گذاشته و به طبع آن امنیت نسبی را در جامعه به ارمغان آورد.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان به ظرفیت عظیم آموزش و پرورش در امر پیشگیری و آموزش افزود: بهترین و پویاترین مجموعه‌ها زمانی موفق خواهند بود که پیش‌بینی و پیشگیری را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

احمد سلیمانی  رئیس آموزش و پرورش شهرستان مهران نیز در این دیدار تعامل و همفکری فی مابین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش را ضامن سلامت جامعه دانست و اضافه کرد: امنیت پایدار جامعه را مدیون خون پاک شهدای والامقام انقلاب، دفاع مقدس و نیروی انتظامی سرافراز هستیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار