کارشناس مسئول اداره مشاوره آموزش و پرورش استان قزوین از فعالیت ۱۱ پایگاه مشاوره انتخاب رشته به منظور راهنمایی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۸۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷ 08 August 2021

ناصر حقایق پور با اعلام این خبر گفت: یکی از حساس‌ترین مقطع زندگی انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه‌هاست که در حقیقت این امر به انتخاب شغل منجر شده و آینده دانش‌آموزان را رقم خواهد زد.

کارشناس مسئول اداره مشاوره آموزش و پرورش استان قزون افزود: انتخاب رشته باید بر اساس توانایی، علایق و استعدادهای داوطلب انجام شود، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید با در نظر داشتن شرایط دانشگاه، رشته و آینده شغلی آن انتخاب رشته کنند.

حقایق پور با اشاره به فعال بودن پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش استان در شهرهای قزوین، بویین زهرا، تاکستان، آبیک، البرز و مناطق خرمدشت و شال افزود: این پایگاه‌ها تا پایان مهلت انتخاب رشته کار مشاوره و انتخاب رشته داوطلبان مجاز را انجام خواهند داد.

این مسئول تصریح کرد: کار انتخاب رشته در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش توسط نرم‌افزارهای معتبر و به صورت حضوری انجام می‌شود، همچنین در این پایگاه‌ها علاوه بر کار انتخاب رشته، مشاوره نیز به کنکوری‌ها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه مشاوره و انتخاب رشته در پایگاه‌های آموزش و پرورش برای هر داوطلب ۲۰۰ هزار تومان است، افزود: ارائه خدمات در این مراکز و پایگاه‌های مشاوره با کمترین هزینه خواهد بود تا بهترین نتیجه برای دانش‌آموزان رقم بخورد.

حقایق پور اضافه کرد: در شرایط کرونا تدابیر لازم برای حضور دانش آموزان در مراکز مشاوره اندیشیده شده است و به طور میانگین برای هر فرد ۴۵ دقیقه زمان حضوری در نظر گرفته شده است.

وی یاد آور شد: سال گذشته استقبال خانواده‌ها از مراکز مشاوره حضوری بسیار کم بود و اغلب از طریق فضای مجازی اقدام به انتخاب رشته کردند که به لحاظ علمی این نوع مشاوره‌ها قابل قبل نیست و تضمینی برای قبولی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار