مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، تشکیل هزار حسینیه سیار، هزار حسینیه مجازی، هزار حسینیه در فضای باز و ساماندهی روضه های بانوان را از برنامه های اداره کل متبوع خود در ماه های محرم و صفر سال جاری دانست.
کد خبر: ۹۸۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 06 August 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده درباره فعالیت هیئات مذهبی در ماه های محرم و صفر پیشِ رو بیان کرد: در دو هفته آینده، دو برنامه توجیهی برای مداحان و رؤسای هیئات مذهبی استان در دستور کار است.

وی همچنین به برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای برگزاری عزاداری ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی توجه داد و اظهار کرد: برنامه های تدارک دیده شده در پنج محور از سوی این اداره کل پیگیری و دنبال می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سپس به ضرورت هماهنگی، اطلاع رسانی و توجیه هیئات مذهبی برای برپایی مراسم های عزاداری اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های این اداره کل در ماه های محرم و صفر سال جاری، حرکت به سمت راه اندازی برنامه های عزاداری غیرجمعیت پایه است و از این رو، راه اندازی هزار حسینیه سیار در دستور کار قرار دارد.

شعبان زاده ادامه داد: این برنامه با مشارکت و هماهنگی سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در دو نوبت یک ساعت به اذان ظهر و یک ساعت به اذان مغرب با راه اندازی و پخش زنده «رادیوهیئت» برگزار می شود و واعظان، شاعران و مداحان در آن به اجرای برنامه می پردازند.

وی افزود: بر این اساس، خودروهای حمل و نقل عمومی می توانند با حضور در این برنامه، نوای حماسه حسینی را به سرتاسر شهر و استان منتقل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سپس به بسیج فعالان حوزه مجازی برای برپایی حدود یک هزار حسینیه مجازی در ایام محرم و صفر توجه داد و اذعان کرد: یکی دیگر از برنامه های ما در سال جاری، استقبال از برگزاری برنامه هیئت های بزرگ و پُرجمعیت در فضای باز است، ضمن آن که برپایی برنامه این هیئت های شاخص در فضای باز به صورت آگاهانه از سوی این اداره کل پیگیری می شود.

شعبان زاده سیاست دیگر اداره کل متبوع خود را در ماه های محرم و صفر سال جاری، برپایی حسینیه ها در فضای باز عنوان کرد و یادآور شد: ساماندهی برنامه روضه بانوان بویژه در فضای روضه های خانگی نیز یکی دیگر از برنامه های این اداره کل برای پاسداشت محرم و سفر سال جاری در عین رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی با بیان این که در سال گذشته از مجموع یک هزار و ۴۵۰ درخواست برای راه اندازی هیئت در ماه های محرم و صفر، با یک هزار و ۱۵۰ درخواست موافقت شده است ابراز امیدواری کرد با تعامل هیئات مذهبی، استقبال از برگزاری روضه های سیار و مجازی و همچنین برپایی حسینیه ها در فضاهای باز بیش از پیش باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار