فرماندار ری:
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: نحوه توزیع اعتبارات با تحقق اهداف سند توسعه این شهرستان که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شده، مغایرت دارد.
کد خبر: ۹۸۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 04 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حسین توکلی کجانی روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ری افزود: تحقق اهداف سند توسعه شهرستان ری منوط به تخصیص اعتبارات لازم است و باید با توجه به اینکه ری ظرفیت های فراوانی در حوزه سرزمینی داشته و همواره در کنار چالش های موجود، بار عمده مسائل و موضوعات پایتخت را به دوش می کشد، در توزیع اعتبارات به این شهرستان نگاه ویژه ای صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در حوزه برنامه ریزی و بودجه سال ۱۴۰۰ تغییرات اساسی صورت گرفته که در این خصوص ضرورت دارد دستگاه های اجرایی شهرستان ری ضمن آشنایی با قوانین، مقررات، دستورالعمل ها و آیین نامه ها، با دلسوزی و پیگیری جدی به گونه ای عمل کنند که اعتبارات لازم استانی را جذب کنند.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با تقویت زیرساخت های بهداشت، درمان، آب آشامیدنی، کشاورزی و راه که از اولویت های کمیته برنامه ریزی در سال جاری است، شاهد توسعه و پیشرفت بیش از پیش شهرستان ری باشیم.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین بودجه، اعتبارات ارزش افزوده نقاط جمعیتی شهرستان ری که جزو مناطق شهری، روستایی و فاقد دهیاری محسوب نمی‌شوند از سرجمع اعتبارات ارزش افزوده استان کسر می گردد و به شهرستان کمک می شود که می توان از این ظرفیت برای تقویت زیرساخت های درمانی، معابر شهری و راه های روستایی، میراث فرهنگی و منابع طبیعی و آبخیزداری که از مولفه های توسعه شهرستان ری می باشد، استفاده کرد.
توکلی یادآور شد: اداره تعاون روستایی استان تهران با همکاری اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری موضوع احداث مجموعه انبارهای امین آباد بخش مرکزی را پیگیری و نسبت به جذب اعتبارات لازم در این خصوص اقدام کند.

شهرستان ری با پنج بخش و ۶ شهر و یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار