نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری از جهاددانشگاهی به عنوان نماد جهاد علمی در کشور یاد کرد وافزود: این نهاد در شرایط تحریم امید را در کشور زنده نگه داشته و نیاز است مسئولان حمایت های بیشتری از فعالیت نهادهای اینچنینی داشته باشند.
کد خبر: ۹۸۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 02 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا آیت الله امان الله نریمانی در آستانه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی(16 مرداد) افزود: این نهاد علمی پس از انقلاب اسلامی ایجاد شد و همانطور که از نام آن نیز مشخص است این نهاد در عرصه جهاد علمی و مبارزه بی امان برای کسب علم فعالیت دارد.

آیت الله نریمانی با اشاره به دستاوردها و موفقیت های جهاد دانشگاهی، گفت: در شرایط تحریم وجود چنین نهادهایی در کشور موجب شده، آسیب‌های تحریم کمتر شود و کشور بتواند روی پای خود بایستد.

وی افزود: تحریم های ظالمانه علیه کشورمان اگر به هر کشور دیگری وارد می شد آن را از پا در می آورد، اما ایران و نظام جمهوری اسلامی به برکت جوانان نخبه خود و توان نهادهای علمی مانند جهاددانشگاهی توانسته در این شرایط روی پای خود ایستاده و با تحریم ها مقابله کند.

آیت الله نریمانی تصریح کرد: قطعا کشور از تحریم‌ها دچار آسیب شده، اما با وجود نخبگان و جوانان ایرانی و همت نهادهایی مانند جهاددانشگاهی آسیب‌ها تا حد زیادی کاهش یافته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد امیدآفرین در کشور یاد کرد و افزود: این که یک نهاد علمی در شرایط تحریم بتواند به فعالیت های خود ادامه داده و مسیر دستیابی به دانش های روز دنیا را طی کند قطعا برای جوانان کشور امیدآفرین است.

وی افزود: جهاددانشگاهی هم اکنون جای خود را در کشور و در میان مردم با دستاوردهایی که داشته پیدا کرده است.

آیت الله نریمانی با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از نهادهای علمی مانند جهاددانشگاهی، گفت: در شرایط تحریم نیاز است از نهادهایی مانند جهاددانشگاهی حمایت های بیشتری صورت گیرد و مسئولان باید به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: فعالیت های جهاددانشگاهی در شرایط تحریم امید را در کشور زنده نگه داشته و نیاز است که این نهاد و سایر نهادهای علمی کشور حمایت شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: در شرایط تحریم با وجود نخبگان و نهادهایی علمی مانند جهاددانشگاهی ایران در بسیاری علوم در میان کشورهای رده بالای جهان قرار دارد و اگر این تحریم ها نبود قطعا توانایی جوانان و نخبگان ایرانی بیش از پیش به دنیا ثابت می شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار