مسئول هیئت ثارالله قم خبر داد؛
مسئول هیئت ثارالله قم از اجرای پویش نصب پرچم علی ولی الله در عید غدیر امسال در هشت شهر کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 24 July 2021

به گزارش تابناک قم، سید محمدعلی بهاءالدینی ،مسئول هیئت ثارالله قم اظهار کرد:هیئت ثارالله قم از زمان تاسیس هیئت در سال ۱۳۷۰ تاکنون مشغول فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است.

او افزود :این هیئت در مناسبت های مختلف سال اعم از اعیاد ،میلاد و شهادت ائمه اطهار اقدام به برگزاری مجالس و ویژه برنامه های مختلف با دعوت از سخنرانان و مداحان ارزشی نموده است.

بهاءالدینی با بیان این که در سال ۱۳۹۶ مجموعه‌ای به نام سخاءالحسین تحت اشراف هیئت ثارالله قم راه اندازی شد، ادامه داد:خادمان این مجموعه در حرم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)تحت نظر عتبه حسینیه در قسمت‌های مختلف حرم اعم از تحت قبه بالا سر و پایین سر،قسمت امانات و مفقودی و مهمان سرای حضرت و ...مشغول خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع)در ایام مختلف سال هستند.

مسئول هیئت ثارالله قم عنوان کرد:حدود ۱۰۰۰ خادم افتخاری از مناطق مختلف کشور شامل اهواز، مشهد، بندرعباس ،شهرهای شمالی ،سمنان و از اتباع کشورهایی همچون هندوستان ، پاکستان ،هندوستان و انگلیس در مجموعه‌ سخاءالحسین خدمت رسانی می کنند.

سید محمدعلی بهاءالدینی با اشاره به شرایط کرونایی دو سال گذشته گفت: هیئت ثارالله محرم پارسال اقدام به اجرای طرح نذر اشک برای شفای بیماران کرونایی با توسل به حضرت ابا عبدالله الحسین نمود و خادمان حضرت در قالب این طرح با پر کردن فرم اشک و قید نام بیمار کرونایی اشک خالصانه خود را برای شفای مریض منظور هدیه می‌کردند.

او ادامه داد:روز بعد خادمان با شاخه گل و نبات و اهدای متبرکات حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه به عیادت بیمار بد حال کرونایی می رفتند و حال بیمار با دیدن متبرکات و توسل به امام حسین(ع)دگرگون می شد.

مسئول هیئت ثارالله قم گفت:این هیئت در مناسبت های مختلف سال هم با نذر نان ،نذر قربانی و نذر بسته‌های معیشتی و توزیع آن در مناطق محروم قم از محرومان دستگیری می کند.

او با اشاره به ویژه برنامه های غدیر هیئت ثارالله گفت:عید غدیر پارسال هیئت اقدام به اجرای پویش نصب پرچم متبرک به نام علی والله در مناطق مختلف استان قم با محوریت حرم مطهرحضرت معصومه (س)کرد حرکتی که بدون هیچ اسم و رسمی برای هیئت رقم خورد و در پرچم ها نامی از هیئت قید نشد.

او ادامه داد :پرچم های نصب شده در خیابان‌های اصلی شهر بعد از گذشت یکسال همچنان موجود است و هنوز بعضی کسبه خیابان‌ها پرچم علی ولی الله را بر سر در مغازه و برای کسب و رونق برکت نصب دارند.

بهاءالدینی ادامه داد:پارسال پویش علی و الی الله به صورت مجازی هم اجرا شد به این نحو که محبان امام اول شیعیان با تغییر عکس پروفایل خود مزین به طرح علی ولی الله در شبکه های اجتماعی به این پویش پیوستند.

مسئول هیئت ثارالله قم ادامه داد: به مناسبت عید غدیر سال ۱۴۰۰ به فضل امیرمومنان این پویش در سطح ملی و در هشت شهر کشور شامل خرم آباد، شیراز، اصفهان، لرستان، اهواز، رامسر، فردیس کرج و به صورت ویژه در سمنان به مرکزیت قم به صورت همگانی و یکپارچه در حال اجرا است.

او اظهار کرد:برای پویش نصب پرچم علی ولی الله بر سر در منازل، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی اعم از تاکسیرانی اتوبوس رانی و ماشین‌های شخصی حدود ۱۰۰ هزار عدد پرچم تهیه و به هشت شهرستان‌ ارسال شد.

مسئول هیئت ثارالله قم گفت:هزینه پارچه‌های پرچم هر کدام به مبلغ حدود پنج هزار تومان است که با حضور خیران به مبلغ‌ دو هزار و پانصد تومان تهیه شد و پارچه‌ها عمدتا از چند شرکت تولیدی در اصفهان تامین شده است.

بهاءالدینی عنوان کرد:با هماهنگی که با حرم مطهر بانوی کرامت و مسجد مقدس جمکران شد از این پویش استقبال کردندو مقرر شد بر سر در ورودی این دو مکان مقدس پرچم طرح علی ولی الله نصب شود.

او ادامه داد: پویش مجازی علی ولی الله امسال هم با تغییر عکس پروفایل کاربران در شبکه های اجتماعی به طرح متحدالشکل علی والله اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار