رییس جهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه اسدآباد رتبه اول اجرای آبیاری تحت فشار استان را کسب کرد،گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد از اراضی شهرستان به آبیاری تحت ‌فشار مجهز هستند و امسال نیز ۲ هزار و ۱۸۰ هکتار دیگر به این میزان اضافه شده است.
کد خبر: ۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷ 03 March 2015

رییس جهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه اسدآباد رتبه اول اجرای آبیاری تحت فشار استان را کسب کرد،گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد از اراضی شهرستان به آبیاری تحت ‌فشار مجهز هستند و امسال نیز ۲ هزار و ۱۸۰ هکتار دیگر به این میزان اضافه شده است.

به گزارش تسنیم ؛ ناصر فتاحی با بیان اینکه ۲۷ طرح آبیاری تحت ‌فشار در ۳۶ روستای شهرستان اسدآباد به میزان ۳۵۷ هکتار وجود دارد، اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها مبلغ دو میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و با بهره ‌برداری از  این طرح‌ها ۴۶۸ خانوار بهره‌ مند و همچنین برای ۶۳ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
وی بیان کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که میزان ۶۴ هزار و ۴۳۹ هکتار آن اراضی کشاورزی است و از این مقدار اراضی ۳۲ هزار و ۴۴ هکتار آن آبی، ۲۰ هزار و ۶۲ هکتار دیم و ۵ هزار و ۶۸ هکتار آن سطح باغات مثمر و غیرمثمر است که نزدیک به ۴۴ درصد از جمعیت شاغل در شهرستان اسدآباد در بخش کشاورزی مشغول هستند.
فتاحی جمعیت دامی شهرستان را ۲۱۹ هزار و ۴۱۵ رأس دام سبک و ۵۷ هزار و ۲۷۱ رأس دام سنگین اعلام کرد و گفت: با وجود ۹ هزار و ۶۱۷ کندوی عسل، ۲۳۵ بهره‌بردار در سطح شهرستان وجود دارد و در بخش طیور  ۴۶۰ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ گوشتی، ۲۲ هزار قطعه مرغ مادر تخم‌ گذار و ۹۲ هزار و ۶۰۰ قطعه مرغ مادر گوشتی موجود است که درواقع ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر بهره ‌بردار در شهرستان هستند که ۶ هزار و ۲۰۰ نفر آنان در بخش دام فعالیت دارند.
وی از رتبه اول شهرستان اسدآباد در اجرای طرح آبیاری فشار در استان همدان خبر داد و افزود: ۳۵ درصد اراضی شهرستان به آبیاری تحت ‌فشار مجهز هستند و سطحی معادل ۱۱ هزار و ۱۰۰ هکتار را شامل می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: امسال سهمیه شهرستان هزار هکتار بوده که ۲ هزار و ۱۸۰ هکتار تقاضا برای اجرای این طرح وجود داشت که با توجه به آن ۸۷۹ هکتار طراحی ‌شده،  یک هزار و ۳۱۷ هکتار در دست اجرا و ۴۱۸ هکتار به اتمام رسیده است و درصد پیشرفت فیزیکی نسبت به سهمیه ابلاغ‌ شده ۱۷۰ درصد است.                                                                                                                                               

فتاحی با بیان اینکه ۵ هزار و ۶۸ هکتار باغات مثمر و غیرمثمر در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: از این میزان ۵ هزار و ۵۰ هکتار باغات آبی، ۱۵ الی ۱۸ هکتار نیز باغات دیم است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۱ تا  ۱۳ درصد تولیدات باغی شهرستان اسدآباد تولید کل استان را شامل می‌شود، افزود: مجموعاً ۵۵۰ هزار تن محصول در سطح باغات این شهرستان تولید می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد به برنامه ۵ ساله جهاد کشاورزی که توسط وزارت خانه تایید شده و در اختیار استان و شهرستان‌ها قرار گرفته  اشاره کرد و گفت: امسال برنامه‌هایی چون اجرای آبیاری تحت ‌فشار، خاک ‌ورزی حفاظتی، انتقال آب توسط  لوله، اجرای کانال‌های آب ‌رسانی و همچنین احداث استخرهای ذخیره آب در دستور کار جهاد کشاورزی است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد برنامه و راهکارهای پیش روی توسعه بخش کشاورزی را آموزش و ترویج در راستای فرهنگ‌ سازی و ارتقاء دانش فنی کشاورزان توسعه بخش کشاورزی، ارتقاء سطح مکانیزاسیون، برنامه منسجم برای اصلح الگوی کشت زراعت و جایگزینی تدریجی روش‌های مبارزه بیولوژیک به‌جای سموم شیمیایی در راستای حفاظت از محیط‌ زیست و تغذیه سالم برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار