اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 22 تیر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۷۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ 13 July 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 22/4/1400 تقدیم حضور می گردد.


سارقان بانک قائمشهر در دام پلیس
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری سارقان یکی از بانک ها در شهرستان قائم شهر خبر داد .
سرهنگ علی قیصری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع سرقت از بانکی در شهرستان قائم شهر، تیمی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی و امنیت عمومی استان و شهرستان قائم شهرتشکیل و اقدامات پلیس را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.
وی با اشاره به این که سارقان با تخریب دیوار بانک اقدام به سرقت از آن کرده بودند، افزود: ماموران پس از بررسی های همه جانبه یکی از سارقان را شناسایی و با هماهنگی های قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، تصریح کرد: متهم در مواجهه با ادله های پلیسی و بازجویی های به آمده به سرقت از بانک با همدستی 4 نفر دیگر از دوستان خود اعتراف کرد.
سرهنگ قیصری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، در ادامه این عملیات سارقان که ساکن تهران و قائم شهر بودند، در اقدامی عمیلیاتی و در کمتر از 48 ساعت به دام افتادند .
قیصری از کشف بخشی از وجوه سرقتی از متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و موضوع همچنان در دست بررسی است.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران بی توجهی مسئولان بانک به مسائل امنیتی را از دلایل وقوع این سرقت برشمرد و در خاتمه از متصدیان بانک ها، مراکز تجاری و ... خواست: ضمن توجه به هشدارهای پلیس نسبت به نصب سیستم های الکترونیکی هشداردهنده در محل فعالیت خود اقدام کنند.

------------------------------------------------

اعمال محدودیت ترافیکی در محور هراز
سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعمال محدودیت ترافیکی در منطقه"استراباکو" کیلومتر64 تا 66 محور هزار از 20 تیرماه تا 17 شهریورماه سال جاری خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "هادی عبادی" با اعلام این خبر، بیان داشت: با توجه به درخواست مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر صدور مجوز عملیات کارگاه جاده ای در محور هراز کیلومتر 64 تا 66 منطقه استراباکو برای احداث پل ، محدودیت های ترافیکی در این محور از 20 تیرماه تا 17 شهریورماه اعمال خواهد شد .
وی تصریح کرد: محدودیت های ترافیکی در روزهای یک شنبه تا سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 17 عصر و در روزهای چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 13 بعداز ظهر به غیر از روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه خواهد بود.
سرپرست پلیس راه مازندران ، اظهار کرد: با توجه به اینکه یک لاین محور مسدود می شود، تردد از لاین مجاور و با رعایت جوانب احتیاط انجام خواهد شد .
سرهنگ عبادی از رانندگان و سایل نقلیه خواست در زمان اعمال محدودیت با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات راهور پلیس و عوامل راهداری را در اجرای ماموریت یاری کنند.

------------------------------------------------

کشف 3 فقره کلاهبرداری اینترنتی در رامسر
سرپرست انتظامي رامسر از کشف 3 فقره کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ 370میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ"مجتبی خانپور"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پليس آگاهی در پی دریافت چند فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی ، موضوع را با انجام اقدامات تخصصی در دستور کار خود قرار دادند.
وی از شناسایی 3 کلاهبردار حرفه ای در شبکه های مجازی خبر داد و افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی هر 3 متهم را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرپرست انتظامی شهرستان رامسر با بیان اینکه متهمان با تبلیغ و معرفی کالا در سایت های واسطه گر و دریافت وجه از مشتریان ، هیچ گونه کالایی را برای آنها ارسال نکردند،تصریح کرد : این 3 متهم پس از دستگیری در بازجویی ماموران انتظامی به 3 فقره کلاهبرداری به مبلغ 370 میلیون ریال اعتراف کردند.
سرپرست انتظامی رامسر بیان داشت: شهروندان در صورت اطمینان کامل به فروشندگان مجازی و اعتبار آنها در بازار، اقدام به خرید اینترنتی کرده تا قربانی فریب و حیله گری افراد فرصت طلب نشوند.

------------------------------------------------

زمینگیری 2 سارق قطعات و داخل خودرودر بابل
فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري 2سارق وکشف 16 فقره سرقت داخل و قطعات خودرو خبر داد.
سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در تشریح این خبر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی درپی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت داخل و قطعات خودرو و همچنین اماکن دولتی ، تحقیق و بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی و تقویت گشت های کنترلی 2 سارق حرفه ای که با یک موتورسیکلت اقدام به سرقت داخل خودرو و قطعات آن می کردند را شناسايي کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگیری متهمان در اقدامی غافلگیری خبرداد و در ادامه افزود : متهمان پس از دستگیری در تحقيقات پليسی به 16 فقره سرقت درسطح شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ "محمدزمان شالیکار "در پايان،ضمن بیان تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، مرکز فوريت هاي پليس 110 را آسان ترين پل ارتباطي بين مردم و پليس دانست و از شهروندان خواست: برای افزایش احساس امنیت و پیشگیری رفتار مجرمانه هرگونه موضوع مشکوک و اعمال مجرمانه را به پليس 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------------

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سوادکوه
فرمانده انتظامی سوادکوه از کشف 21 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری با اعلام اين خبر، اظهار داشت:به منظور پاکسازي نقاط آلوده و جرم خیز و دستگیری سارقان و مجرمان سابقه دار طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز این شهرستان به اجرا در آمد.
وی افزود: مأموران در اجرای این طرح، که با هدف مقابله با سرقت به اجرا در آمد، ماموران پس از بررسی های اطلاعاتی و هماهنگي قضائي، موفق به شناسایی و دستگیری 14 نفر از متهمان به سرقت در این شهرستان شدند.
سرهنگ اکبری، تصریح کرد:متهمان ضمن اعتراف به 21 فقره سرقت در این شهرستان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه در پايان ضمن تأکيد بر همکاري، همراهي و مشاركت آحاد مردم در جهت ارتقاء امنيت اجتماعي و استمرار طرح هاي پاكسازي مناطق آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان جلب رضايتمندي شهروندان و تحقق احساس امنيت را همواره سرلوحه کار پليس دانست.

------------------------------------------------

کشف تجهیزات تولید ارز دیجیتال در شهرستان نور
فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 26 دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزش 12 میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرقانونی فردی در امر استخراج و تولید ارز دیجیتال در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی محل فعالیت متهم را شناسایی کردند.
سرهنگ داداش تبار، تصریح کرد: در عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر شد و در بازدید از محل فعالیت وی 26 دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزشی بالغ بر 12 میلیارد ریال کشف شد.
وی قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری خواهد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نور، در خاتمه تاکید کرد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی گامی موثر در حمایت از تولید و سرمایه گذاری داخلی است.

------------------------------------------------

سارق اماکن خصوصی در گلوگاه به دام افتاد
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق اماکن خصوصی با30 فقره سرقت در شهرستان گلوگاه خبر داد.
سرهنگ سیدموسی حسینی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.
وی، افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گلوگاه با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده به 30 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ حسینی از دستگیری 3 خریدار اموال سرقتی در ادامه رسیدگی به این پرونده خبر داد و گفت: در این عملیات مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان کشف شد.
وی در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تکميل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، از مردم خواست: ضمن مشارکت با پلیس در برقراری نظم و امنیتی پایدار در جامعه، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------------

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در تنکابن
فرمانده انتظامی تنکابن از دستگیری 34 نفر از عاملان افیونی و مخلان نظم و امنیت عمومی در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" غلامحسین شعبانی" با اعلام اين خبر، اظهار داشت:به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر و دستگیری سارقان و مجرمان سابقه دار طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز این شهرستان به اجرا در آمد.
فرمانده انتظامی تنکابن ، افزود: در اجراي اين طرح،ماموران پس از بررسی های اطلاعاتی و هماهنگي قضائي، در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 6 متهم به سرقت، 27 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر و 10 نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی شدند.
سرهنگ شعبانی، تصریح کرد:ضمن کشف 16 فقره سرقت و مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و پلمپ 6 واحد صنفی متخلف در اجرای این طرح 60 دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف و فاقد مدارک نیز توقیف شد .
وی در پايان ضمن قدردانی از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: همکاری با پلیس و تماس با سامانه 110 بهترین شیوه برای مبارزه با افراد مجرم و قانون ستیز است که شهروندان می توانند از آن طریق با پلیس ارتباط برقرار کنند.

------------------------------------------------

پلیس"میاندورود" به سارق فرصت فرار نداد
فرمانده انتظامی میاندورود از دستگیری سارق داخل خودرو درحين فرار و کشف 5فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ "مجید باقری " در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت : ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت ،موضوع را با انجام اقدامات پلیسی و کنترل مناطق جرم خیز در دستور کار خود قرار دادند.
وی گفت: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات همه جانبه یک سارق سابقه دار را شناسایی و با انجام تعقیب و مراقبت مستمر و هدفمند وی را پس از سرقت داخل خودرو در یکی از محلات شهر سورک ، حین فرار دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود با اعلام اينكه متهم در تحقیقات پلیس به 5 فقره سرقت داخل خودرو و سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد ، افزود: سارق 41ساله با تکمیل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی و سپس تحویل زندان شد.
سرهنگ باقری اقدامات كاربردي در راستاي کاهش سرقت و استرداد اموال مالباختگان را از اولويت‌هاي پليس اعلام كرد و اذعان داشت: تقویت اقدامات مقابله‌اي و استفاده از تجهيزات پيشرفته و آموزش و آگاهسازی مردم از مهمترین راهکارهای پیشگیری از وقوع انواع سرقت در جامعه است.

------------------------------------------------

کشف 3 خودروی سرقتی در بازدید از پارکینگ ها ی بابلسر
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از کشف3 خودروی سرقتی در طرح بازدید از پارگینگ‌های عمومی آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع" در تشریح این خبر بیان داشت: در اجرای طرح های افزایش ظریب امنیت اجتماعی، طرح بازدید از پارکینگ ها و توقفگاه ها در سطح شهرستان بابلسر به اجرا گذاشته شد.
وی افزود: کارشناسان پلیس آگاهی در اجرای این طرح که به مدت یک هفته به طول انجامید از تعداد 200 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی بازدید بعمل آوردند که ضمن بررسی و کارشناسی ها انجام شده موفق به کشف 3 خودروی سرقتی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از شناسایی مالباختگان با هماهنگی مقام قضائی وسایط نقلیه کشف شده را به مالکان آنها تحویل دادند.
سرهنگ زارع در خاتمه به شهروندان توصيه كرد: هنگام ترك وسايل نقليه حتماً از وسايل بازدارنده جهت پيشگيري از سرقت استفاده كنند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

------------------------------------------------

دستگیری60 سارق در طرح محله محور بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 60 سارق و کشف 89 فقره سرقت در اجرای طرح امنیت محله محور خبر داد .
به گزارش پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ حسن عنایتی گنجی در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی طرح امنیت محله محور را با موضوع پیشگیری از سرقت و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی و کنترل مناطق جرم خیز در جریان این طرح 60 سارق را شناسایی و دستگیر و در بازجویی از آنان 89 فقره سرقت را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهراظهار داشت: ماموران انتظامی در ادامه این عملیات، 42 موتور سیکلت و 78 خودرو را به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف کردند .

------------------------------------------------

کشف 2تن چوب آلات جنگلي قاچاق در نكا
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف خودروی حامل 2تن چوب جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "قاسم عزیزی " در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي کسب خبر از اداره منابع طبیعی مبني بر تردد خودروی نیسان حامل چوب قاچاق در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود : ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی باهماهنگي قضائي ،خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 2 تن چوب جنگلي قاچاق کشف کردند .
سرهنگ "عزیزی" تصريح کرد : راننده خودرو به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .
فرمانده انتظامي شهرستان درخاتمه ضمن تشکر از همکاری تنگاتنگ اداره منابع طبیعی در مبارزه با قاچاق فراورده هاي جنگلي، از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .

------------------------------------------------

دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در جویبار
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری سوداگر مرگ و کشف 2 کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا جعفری در باره جزئیات خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان جویبار، موضوع در دستور کار پلیس مواد مخدر قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود:در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدرشهرستان پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند .
سرهنگ جعفری از کشف 2 کیلو گرم تریاک در بازرسی از مخفیگاه متهم خبر داد و خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: ضمن مراقبت از فرزندان خود، برای پیشگیری از ابتلاء آنان به مواد مخدر و هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

------------------------------------------------

سارقان موبایل قاپ در ساری زمین گیر شدند
فرمانده انتظامي شهرستان ساری از دستگيري سارقان موبايل قاپ حرفه ای با 5 فقره سرقت دراین شهرستان خبر داد .
سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: درپی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت گوشی همراه آنان تحقیق و بررسی این موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با تقویت گشت های کنترلی 2 سارق حرفه ای را که با یک موتورسکلت اقدام به سرقت گوشی همراه شهروندان می کردندشناسايي و در عملياتي ضربتی آنان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان ساری در ادامه افزود : متهمان در تحقيقات پليسی به 5 فقره سرقت گوشی همراه شهروندان درسطح شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده تحويل مرجع قضایی شدند .
سرهنگ حسن زاده در پايان، مرکز فوريت هاي پليس 110 را آسان ترين پل ارتباطي بين مردم و پليس دانست و از شهروندان خواست: هرگونه تحرکات مشکوک و اعمال مجرمانه را از اين طريق به پليس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار