رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:کنترل و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در استان نیازمند یک همیاری و کمک جمعی است.
کد خبر: ۹۷۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ 13 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه محمودرضا مرادی اظهار کرد:در بیماری کرونا ثابت شد سلامت در کنار امنیت مهم ترین مسئله زندگی انسان است و آسیب اقتصادی، روحی، آموزشی در هیچ مورد دیگر به اندازه کرونا عواقب نداشت.

وی گفت:براساس مسائل ثابت شده علمی اگر ما با تمام قوا و صد در صد عملکرد مثبت داشته باشیم تنها قادریم 25% سلامت مردم را حفظ کنیم و75% آن عواملی است که از دست ما خارج است که کمک و یاری مسئولین دیگر سازمانها و خود مردم را می طلبد.

مرادی تصریح کرد: بحث قاچاق کالاهای سلامت محور نیازمند یک همیاری و کمک جمعی است.معضلاتی مانند مواد نیروزا، لوازم آرایشی، داروهای رونگردان، متادون، مواد مخدر و ... گستردگی کار در بازار کالاهای سلامت محور را نشان می دهد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابراز کرد:متاسفانه از طرفی عطاری ها و عده ای به نام طب سنتی به جای اینکه در کنار ما باشند و در درمان های سبک یاری کننده ما باشند درمان اصلی بیماری را به تاخیر می اندازند و خودشان به معضل مهمی تبدیل شده اند.

وی تاکید کرد:بحث قاچاق کالاهای سلامت محور یک زنجیره به هم پیوسته است و به تنهایی هیچ کسی قادر به حل آن نیست بلکه باید ریشه یابی شود و عوامل اصلی که منجر به قاچاق می شود بررسی و راهکارهای موثر در راستای پیشگیری از آن ارائه گردد،بحث دیگری که در این خصوص بسیار کمک کننده است موضوع آموزش به بازاریان و دریافت کنندگان کالاها و خدمات است که با برگزاری کلاس های آموزشی ، ظرفیت های صدا و سیما و فضای مجازی می توانیم مردم را از عوارض خطرناک داروهای نیروزا و .... آگاه کنیم.

وی افزود: اکنون ما درحال آموزش دستیار تخصصی طب سنتی برپایه های علمی در دانشگاه هستیم و ۲ نفر عضو هیات علمی در سلامتکده که تلفیقی از طب سنتی و نوین است فعالیت می کنند، استفاده از ظرفیت گروه های مختلف در دانشگاهها و ارائه راهکارهای روانشناسی و اجتماعی در این زمینه بسیار کمک کننده است.

مرادی گفت:به دلیل اینکه در قاچاق کالاهای سلامت محور بحث سود مطرح است بایستی از اهرم های قانونی در کنار مسائل آموزشی و فرهنگی و کار بر روی افکار عمومی استفاده کنیم،در راستای کمک به افراد صالح و سالم ، نیروی انتظامی و قضایی بسیار مهم هستند و امیدوارم جلسات این کارگروه اختصاصی تر شده و با توان و قدرت بیشتر ، سلامت اجتماعی، اقتصادی و روانی جامعه ما تامین شود و یک جامعه سالم داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار