به مناسبت هفته دفاع مقدس همایش سران ایلات و نخبگان طوایف عشایری استان کرمانشاه با حضور مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 20 September 2015
همایش سران ایلات و نخبگان طوایف عشایری استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان و بزرگان جامعه عشایری استان در محل کانون بسیج جوانان کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عزت و استقلال امروز کشور را مرهون جان فشانی های ایثارگران در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

سرهنگ نبی احمدی در ادامه به نقش مهم عشایر کشور از جمله استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن اشاره کرد و گفت: جامعه عشایری استان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ۵۴۳ شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی خاطر نشان کرد: عشایر کشور پس از سال های دفاع مقدس نیز در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، امنیتی و ... همواره حضوری فعال داشته و در حوزه اقتصادی هم نقش مهم عشایر بر کسی پوشیده نیست.

احمدی همچنین بر نقش مهم عشایر در ایجاد امنیت و وفاق و همدلی در کشور تاکید کرد و گفت: در روزهای آغازین جنگ این نیروهای عشایر بودند که به صورت خودجوش و با استفاده از سلاح های خود به نبرد دشمن رفته و به دفاع از کشور پرداختند.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه به دیدار اخیر فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار انقلابی ماندن و انقلابی زیستن را یکى از بخشهاى مهم کارنامه‌ سپاه عنوان کرد.

وی افزود: رهبر انقلاب در این دیدار همچنین وظیفه سپاه را پاسداری از انقلاب به عنوان یک موجود زنده و پوینده و کار این مجموعه را متکی بر معنویت عنوان کرد.

احمدی در پایان ادامه راه شهدای دوران دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و گفت: به برکت خون شهدا امروز ایران از امنیتی پایدار برخوردار است و اکنون وظیفه ماست که پاسدار خون شهدا و آرمان های والای آنان باشیم.

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: عشایر از جمله اقشار زحمتکش و کم توقع جامعه هستند که همواره بدون هیچ چشمداشتی در راستای اعتلای کشور گام برداشته اند.

علی اشرف آزادی افزود: عشایر استان کرمانشاه در زمان دفاع مقدس با سلحشوری و رشادت به دفاع از مرزهای کشور پرداخته و پس از آن نیز در ایجاد امنیت مرزها و ایجاد همدلی در کشور هم نقش مهمی داشتند.

وی گفت: عشایر کشور و از جمله استان کرمانشاه همواره با مشکلات و کمبودهایی مواجه بوده که مسئولان وظیفه دارند در راستای رفع این مشکلات بیش از پیش تلاش کنند.

گفتنی است در این مراسم ۴ تن از سران ایلات زنگنه، کلهر، احمدوند و جلالوند استان کرمانشاه به نمایندگی از دیگر ایلات و طوایف عشایری استان به بیان نقش و خاطرات جامعه عشایری قبل و بعد از انقلاب و مشکلات پیش روی این قشر مولد پرداخته و همچنین اشاره ای به حضور پررنگ عشایر در حوزه های مختلف پس از انقلاب اسلامی داشتند.

تجلیل از سران ایلات و نخبگان طوایف جامعه عشایری استان کرمانشاه از دیگر برنامه هایی بود که در پایان این مراسم برگزار شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار