مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: پنجمین دوره جشنواره استانی تولیدات هنری دفاع مقدس فانوس در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 12 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم سردار ناصر باباخانی با اشاره به اینکه حوزه دفاع مقدس در تمام شاخه‌های هنری یک حوزه بسیار جذاب برای هنرمندان است تا بتوانند آثار خود را تولید کنند اظهار داشت: حرکتی مثل جشنواره فانوس حرکت به‌سزایی برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس توسط هنر بوده و بااستفاده از چنین جشنواره‌ای می‌توانیم بانک اطلاعات هنرمندانی که در حوزه دفاع مقدس تولید دارند را شناسایی کنیم و همچنین ازنظر کیفی و کمی به آثار تولید شده در این حوزه دسترسی پیدا کرده و نهایتا بتوانیم این آثار را برای نسل جوان انتشار دهیم و این می‌تواند باعث ایجاد علاقه‌مندی و انگیزه برای تولید آثار بعدی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: در هشت سال دفاع مقدس ما وقایع و هنرمندی‌های زیادی توسط رزمندگان ما صورت گرفته و اصحاب هنر باید این لحظات را شناسایی و آشکار کنند و با تولید اثر این هنرمندی‌ها را به منصه ظهور بگذارند تا نسل‌های امروز و آینده که بصورت عملی این وقایع را ندیده و درک نکرده‌اند، با این هنرنمایی‌ها آشنا شوند.

وی افزود: هنرمندان این استان باید بتوانند گنجینه‌ای که در دل و ذهن خود دارند را با زبان هنر به صحنه عمل آورده و از راه‌های مختلف آن را ارائه دهند که این یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه آثار جشنواره در سه بخش هنر‌های نمایشی، بخش موسیقی و سرود، هنر‌های تجسمی و سنتی، بخش رادیویی و بخش تلویزیونی و سینمایی برگزار می‌شود افزود: بخش هنر‌های نمایشی شامل تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی و متن نمایش نامه، بخش موسیقی و سرود شامل موسیقی با کلام، موسیقی بی کلام (حماسی)، تواشیح و مدیحه سرایی، سرود دانش آموزی، بخش هنر‌های تجسمی و سنتی شامل عکس، نقاشی (دیجیتال ـ بوم و مقوا)، طراحی پوستر و بیلبورد، خوشنویسی (نستعلیق و شکسته، ثلث و نسخ) و آثار حجمی (مجسمه و نقش برجسته)، بخش رادیویی: نمایش رادیویی، پادکست و بخش تلویزیونی و سینمایی شامل سریال داستانی، فیلم داستانی (بلند و کوتاه)، تله تئاتر، انیمیشن، مستند (بلند و کوتاه)، نماهنگ است.

بیشتر بخوانید
هنرمندان کرمانشاهی موفق به دریافت دیپلم افتخار جشنواره ملی فانوس شدند

اختتامیه چهارمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در اصفهان به روایت تصویر

اصفهان رتبه نخست چهارمین دوره جشنواره ملی فانوس را کسب کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بیان کرد: جشنواره ملی فانوس با هدف معرفی برترین آثار تولیدی ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها در حوزه‌های مختلف هنری دفاع مقدس با همت و تلاش سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل حمایت از هنرمندان استانی و تشویق و تجلیل آن‎ها و همچنین ارسال آثار با کیفت‌تر به جشنواره ملی، برگزاری مرحله استانی این جشنواره در دستور کار سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس قرار گرفته است بیان کرد: در برگزاری مرحله استانی جشنواره تولیدات هنری دفاع مقدس (فانوس) به حمایت و مشارکت سایر ارگان نظامی و فرهنگی استان در بحث جمع آوری، داوری و اهداء جوایز نیازمندیم.

وی افزود: این جشنواره هنری در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و هنرمندان استان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های نمایش نامه، عکس، نقاشی، پوستر، نماهنگ، موسیقی و مستند به دبیرخانه استانی مستقر در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه و یا به نشانی ایمیل tahaha ۸۵۸@gmail.com ارسال کنند.

باباخانی عنوان کرد: مهلت ارسال آثار در جشنواره فانوس نیز تا شهریور سال جاری و آیین اختتامیه مرحله کشوری به میزبانی استان خراسان رضوی و در مشهد مقدس خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار