دختری چهار ساله پس از منفجر شدن ساعت هوشمند خود دچار سوختگی درجه سه در پشت دستش شده است. وی به پیوند پوست نیاز دارد.
کد خبر: ۹۷۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 04 July 2021
smartwatch

 

به گزارش تابناک سمنان این دختر که توسط یاهو نیوز استرالیا با نام‌ ییی هوانگ شناسایی شد، در شهر قوانژو در استان فوجیان چین زندگی می‌کند. اوایل این ماه، در حالی که‌ییی با پسر عموی کوچکترش بازی می‌کرد، مادربزرگش صدای بلند بلندی را شنید و به دنبال آن صدای جیغ‌یی را شنید. وقتی مادر به اتاقی که بچه‌ها مشغول بازی بودند دوید، مادربزرگ متوجه شد که کل اتاق را دود تاریک پوشیده شده است در حالی که بوی سوختگی در هوا وجود دارد و دود از ساعت هوشمندی که هنوز به مچ دست‌ییی متصل است بیرون می‌آید.

پس از خارج شدن دستگاه از مچ دست کودک، میزان آسیب دیدگی دست‌ییی آشکار شد و او را به بیمارستان منتقل کردند و در آنجا عمل پیوند پوست را ادامه داد. نام سازنده ساعت‌های هوشمند فاش نشده است و گفته می‌شود آقای هوانگ در مورد جبران خسارت این حادثه با آن‌ها در حال گفتگو است.

انفجار‌های ساعت هوشمند نادر است و آخرین موردی که از آن مطلغ شدیم در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد، هنگامی که فیت بیت فلکس ۲ هنگام ماندن در حال خواندن کتاب، بر روی مچ دست شخصی با نام دینا می‌چل منفجر شد. وی به دلیل ذوب شدن دستگاه تا حدی بر روی مچ دست وی، برای سوختگی درجه دو تحت درمان قرار گرفت. این شرکت که هم اکنون تحت مالکیت آلفابت گوگل است.

به نظر می‌رسد یک سری انفجار‌ها در دستگاه‌های اپل در ژوئیه ۲۰۱۳ با یک حادثه بسیار ناخوشایند آغاز شد.

مردی در چین که آیفون ۴ خود را به پریز برق متصل می‌کرد، دچار شوک شد که وی را به کما برد. مقصر استفاده از یک شارژر شخص ثالث بود. اپل با ارسال هشدار‌هایی در مورد استفاده از شارژر‌های تقلبی یا غیررسمی به آن‌ها پاسخ داد و برای ترغیب کاربران به خرید شارژر اصلی، اپل یک برنامه خرید ارائه داد که به مصرف‌کنندگان تخفیف شارژر‌های ساخته شده توسط اپل ارائه می‌داد.

اما شارژر‌های شخص ثالث تنها مشکل نبودند. هنگامی که یک سامسونگ گلکسی اس ۳ در حالی که در جایگاه اتومبیل قرار گرفته بود در داخل اتومبیل منفجر شد (این گوشی به شارژر متصل نبود)، خرده فروشی مسئول انتقادات زیادی را برای عدم تعویض تلفن منفجر شده محتمل شد اما همانطور که بعداً مشخص شد، خرده فروشی تقصیری نداشت.

آنچه واقعاً اتفاق افتاد این بود که یکی از دوستان صاحب تلفن به طور تصادفی دستگاه را در توالت انداخت و تصمیم گرفت که بهترین راه خشک کردن دستگاه قرار دادن آن در مایکروویو است و ساخت داستانی برای توضیح انفجار تلفن ارائه دادند. محققان گفتند که تنها راهی که دستگاه می‌تواند چنین آسیب‌هایی را محتمل شود مایکروویو بود.

همانطور که در ابتدای این داستان اشاره کردیم، زمان تغییر کرده است، اما شما همچنان باید در خرید شارژر برای تلفن هوشمند باشید و به همین دلیل است که باید تعجب کنیم که آیا اپل، سامسونگ و سایر تولیدکنندگانی که دیگر شارژر در جعبه تلفن‌های جدید قرار نمی‌دهند، مشتریان خود را مجبور به خرید شارژر‌های شخص ثالث ضعیف می‌کنند؟

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار