سخنی با نمایندگان مجلس-قانونگذاران کشور:
متاسفانه شاهد آن هستیم که در سال‌های متمادی اخیر مجلس شورای اسلامی کشور که رکن رکین قانونگذاری و انتظام امور اجتماعی جامعه است، مسأله مهم قانونگذاری را آنچنان که باید صحیح و کامل انجام نمی‌دهد.
کد خبر: ۹۷۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵ 01 July 2021


به گزارش تابناک کردستان ، این موضوع بروز و ظهور خود را بیش از هرجا در محاکم و دادگاه‌ها و در مقام حل اختلافات و معضلات حقوقی و رفع خصومت بین مردم، نشان می‌دهد.

به روز نبودن قوانین کیفری و حقوقی و... و نداشتن ضمانت اجرا‌های امروزی برای بازدارندگی و پیشگیری از وقوع برخی ناهنجاری‌های اجتماعی موجب به وجود آمدن مشکلات عدیده برای مردم می‌شود.

راه حل این موضوع در دست نمایندگان مجلس و اصلاح و تصویب قوانین است، حال آنکه امروز متاسفانه شاهد آن هستیم که نمایندگان در هر امری، از دخالت در امور اجرایی و عمرانی گرفته تا انتصابات دولتی دخالت دارند و خود را محق می‌دانند، الا همین موضوع قانونگذاری که وظیفه اساسی نمایندگان است.

پیشنهاد میشود که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، از ظرفیت‌های قانونی داشتن مشاور، برای خود بهره برده و با داشتن مشاورانی متخصص و با تجربه در مسأله حقوق و قضا، این خلا را لااقل از این مسیر پر کنند، چرا که بدون شک داشتن مشاورانی از این دست، خواه ناخواه موجب افزایش دقت و مسیرگذاری برای قانون گذاری بهتر خواهد بود.


دکتر علی اکبر خاکزاد (قاضی دادگستری و استاد حقوق دانشگاه)
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار