معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۴ میلیون دلار در دوماهه ابتدایی سالجاری از استان مرکزی به کشورهای همسایه ، CIS و هند و چین صادر شده است .
کد خبر: ۹۷۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶ 27 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، جعفراصغری افزود: در سالجاری صادرات استان مرکزی یک میلیارد دلار هدفگذاری شده و در دوماهه ابتدایی سالجاری استان مرکزی با صادرات ۱۷۴ میلیون دلاری ۱۷ درصد هدفگذاری را محقق کرده است .

وی یادآورشد:براساس سیاست وزارت صمت هدف عمده مقصد صادراتی کالاهای غیر نفتی استان مرکزی ۱۵ کشور همسایه ، کشورهای اوراسیا ، هند و چین بوده است که باتوجه به این امر ۲۱۷ هزار تن کالا به کشورهای مذکور صادر شده است .
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه، بلورجات، پلی اتیلن سبک و سنگین، ایزوگام، شمش آلومینیوم، مقاطع فولادی، مواد غذایی، کاشی، سرامیک از جمله عمده کالاهای صادر شده از استان در دوماهه ابتدایی سال جاری است.
اصغری درباره صادرات به کشورهای اوراسیا گفت: پنج کشور روسیه ، ارمنستان ، قرقیزستان ، قزاقستان و بلاروس که به کشور های اوراسیا معروف هستند یکی دیگر از شرکای اقتصادی استان مرکزی بوده و در سیاست های ابلاغی وزارت صمت بعنوان کشورهای هدف صادرات استان ارزش گذاری شده اند و در دوماهه ابتدایی سالجاری ۱۳هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و هفتصد هزار دلار از استان به این کشورها صادر شده که در همین بازه زمانی توانسته ۴۲ درصد هدفگذاری سالجاری را محقق کند.
وی در خصوص دیگر شرکای تجاری استان مرکزی گفت: هند و چین از هم دیرباز از شرکای تجاری استان مرکزی بوده اند و دردوماهه ابتدایی امسال ۹۷۳هزار تن کالا به ارزش ۸۳۸ هزار دلار به این دوکشور صادر شده و عمده کالاهای صادرشده شامل مواد پتروشیمی و کالاهای صنعتی بوده است .
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: درسالجاری امیدمی رود با همت تولیدکنندگان استان و فراهم شدن زمینه صادرات هدفگذاری یک میلیادری استان را تحقق بحشیده ودر تولید ناخالص ملی در کنار تولید کنندگان سهم بسزایی داشته باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار