معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از تصویب طرح تفصیلی ۹ نقطه آسیب‌دیده در بندر امام خمینی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷ 23 June 2021

فاضل عبیات در نشست قرارگاه محرومیت‌زدایی خوزستان که امروز (دوم تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به پیگیری مشکلات بازسازی و نوسازی مناطقی از بندرامام اظهار کرد: ۹ منطقه در بندر امام وجود داشت که باید نوسازی و بازسازی می‌شدند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تصویب طرح تفصیلی ۹ نقطه آسیب‌دیده در بندر امام خمینی، افزود: برای کاهش بروکراسی‌های اداری و سرعت‌بخشی به کار، طرح‌های شهرسازی این مناطق در کمیسیون ماده ۵ مطرح و تصویب شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در بازسازی و نوسازی ۹ منطقه بندر امام خمینی، اقدامات بسیاری با همکاری بنیاد مسکن، مدیریت بحران و راه و شهرسازی انجام شده است و شاهد عملکرد مناسبی در این خصوص هستیم.

عبیات ادامه داد: حدود ۶۰ جلسه برای حل مشکلات شهرستان‌های خوزستان برگزار شده است و مصوبات این جلسات، به جد در حال پیگیری است.

وی افزود: در بازسازی و نوسازی مناطق آب‌گرفته و بافت فرسوده و حاشیه‌نشین بندر امام خمینی، مطالعات ژئوتکنیکی انجام شد که البته برای کل شهر بندرامام است. در این زمینه دستورالعملی برای کلیه ساخت و سازها در بندر امام در شورای فنی تهیه شده و به تصویب رسیده است که می‌تواند در همه مناطق شهر مورد استفاده قرار گیرد.

مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: طرح تفصیلی ۹ نقطه آسیب‌دیده در بندر امام و زمین‌هایی که برای آن‌ها تهیه شده، در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده است.

وی افزود: مطالعات ژئوتکنیک و زلزله‌شناسی در این مناطق در شورای فنی استان خوزستان تصویب شده است و دستور کار بازسازی بر اساس این مطالعات در بندر امام انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: در خصوص اجرای طرح‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب در این مناطق، با همکاری شرکت آب و فاضلاب خوزستان، اجرای طرح در سه منطقه به تصویب رسیده است و ‌طرح جمع‌آوری فاضلاب باقی مناطق نیز تا اواسط تیرماه تصویب خواهد شد.

انصاریان افزود: اکنون باید واگذاری زمین در ۹ منطقه آسیب‌دیده در بندر امام انجام شود که دستورالعمل واگذاری زمین به افراد تهیه شده است. در این زمینه برای نظارت دقیق، نرم‌افزاری تهیه و آماده شده است.

وی با بیان اینکه در بافت‌های حاشیه‌ای در بندر امام حتی برخی از معابر تصرف شده‌اند که باید جابه‌جا شوند، گفت: حدود ۱۵۰۰ واحد از ۵ هزار واحدی که قرار است در بندر امام ساخته شوند، باید جابه‌جا شوند که زمین‌های خالی برای آن‌ها در نظر گرفته شده تا کار جابه‌جایی انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان عنوان کرد: با توجه به مطالعات شهرسازی، ۱۸۰ تیپ واحد مسکونی برای مردم آماده و طراحی شده است تا با توجه به اندازه قطعه زمین از میان این تیپ‌ها یکی را برای ساخت مد نظر قرار دهند.

انصاریان بیان کرد: از ۵ هزار واحد مصوب در بندر امام، کار ساخت و ساز حدود ۳۰۰ واحد آغاز شده است اما به زودی کار ساخت و ساز به صورت گسترده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به برخی مشکلات در اجرای پروژه های زیرساختی در مناطق آسیب‌دیده در بندر امام گفت: نقشه‌های زیرساخت‌ها در بندر امام آماده شده است اما واریز وجهی از سوی دولت انجام نشده تا بتوانیم زیرساخت‌ها را اجرایی کنیم.

انصاریان تصریح کرد: قیمت تمام‌شده ساخت هر متر مسکن در این مناطق، به صورت متوسط ۵ میلیون تومان است و احتمالا با این افزایش قیمت‌ها، تا پایان ساخت واحدها اعتبار کم بیاوریم.

وی افزود: همکاری نظام بانکی در پرداخت تسهیلات مناسب نیست و کند کار می‌کند که انتظار داریم بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به افرادی که معرفی می‌شوند عملکرد بهتری داشته باشند.

برچسب ها: فاضل عبیات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار