سردار علی آزادی:
فرمانده انتظامی استان کردستان نبود کمپ‌های ترک اعتیاد را دلیل جولان معتادان متجاهر در سطح استان دانست و گفت: ۲۵ دستگاه متولی مبارزه با موادمخدر در کردستان پای کار بیایند.
کد خبر: ۹۷۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 23 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، سردار علی آزادی پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام دهه کرامت و هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور به ریاست رئیس جمهور و ریاست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان‌ها هم برعهده استاندار است.

وی "سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، ارزیابی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها" را وظیفه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خواند و گفت: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود نقاط ضعف این حوزه را از مسئولان دستگاه‌ها مطالبه‌گری کنند چراکه در غیراینصورت مشکلات این حوزه برطرف نخواهد شد.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه ۲۵ سازمان، ادره و نهاد همچون انتظامی، بهزیستی، آموزش پروش، گمرک، زندان، دانشگاه علوم پزشکی، ارشاد، استانداری، دادگستری، دادستانی، شهرداری و شورای شهر متولی مبارزه با مواد مخدر در استان هستند؛ افزود: هرکدام از این دستگاه‌ها در قالب کمیته‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: کار اجرایی برعهده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیست بلکه تنها نقش یک هماهنگ‌کننده داریم.

سردار آزادی تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌های متولی در زمینه پیشگیری از عرضه و توزیع مواد مخدر، درمان و پاکسازی مواد مخدر در سطح استان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مردم از جولان معتادان متجاهر ناراضی هستند، اظهار کرد: هم‌اکنون کمپ‌های ترک اعتیاد در استان اختیاری بوده تا اجباری، اما با رایزنی‌های انجام شده، قرار است کمپ نگهداری معتادان متجاهر در کردستان راه‌اندازی شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با عذرخواهی از مردم؛ دلیل جولان معتادان متجاهر در سطح استان را ناشی از کمبود کپ‌های ترک اعتیاد خواند و خاطرنشان کرد: همه ۲۵ دستگاه مسئولیت این حوزه برعهده داشته و باید پای کار بیایند کمااینکه در صورت راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد، این معضل برطرف خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه بیشترین سطح مقابله با مواد مخدر در ایران انجام‌می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۳۸۰۰ نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده و برای حفظ سلامت مردم ۱۳ هزار جانباز تقدیم انقلاب شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه اعتیاد و مواد مخدر یکی از ۵ آسیب مهم جامعه بوده که دستور رهبر معظم انقلاب نسبت به رفع معضلات و جلوگیری از گسترش آن در جامعه، اهمیت این موضوع را می‌رساند ادامه داد: باید همه دست به دست هم داده و با نه به مواد مخدر و پاکسازی، ریشه این بلای خانمان‌سوز را در کشور و استان خشک کنیم.

وی با بیان اینکه استان کردستان نسبت به استان‌های همجوار استان پاکی است اعلام کرد: در سال گذشته ۱۱۰۰ تن موادمخدر در سطح کشور کشف شده که بیشترین آن توسط نیروی انتطامی انجام شده است.

سردار آزادی پیشگیری را مهمترین راه مقابله با مواد مخدر دانست و گفت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، علما و اساتید دانشگاهی آسیب‌ها و ضرر و زیان‌های این حوزه برای مردم بازگو شود.

وی از کشف ۳۳۰ کیلوگرم انواع مخدر در سه ماهه نخست سال‌جاری در استان خبر داد و افزود: همچنین در طول این مدت ۵۳۰ کیلوگرم مواد پیش‌ساز شیشه در کردستان کشف شده است.

فرمانده انتظامی کردستان از بازداشت ۸۶۵ نفر خرده‌فروش و معتاد متجاهر در سطح استان خبر داد و بیان کرد: بیشترین حجم دستگیری‌ها تریاک و شیشه کمترین آن بوده که اکثر معتادان شغل کاذب داشته‌اند.

سردار آزادی اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۳۷۷ نفر معتاد متجاهر در سطح استان کردستان جمع‌آوری شده است.

وی از افزایش ۲ درصدی سرقت در سه ماهه نخست سال‌جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: ۸۲ درصد از سرقت‌ها در کردستان کشف شده است.

فرمانده انتظامی کردستان از کاهش ۱۸ درصدی نزاع دسته‌جمعی، کاهش ۴ درصدی نزاع فردی و کاهش ۸ درصدی خودکشی در سه ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: همه قتل‌ها نیز توسط پلیس کشف شده است.

وی از افزایش ۳۳ درصدی جرائم رایانه‌ای در سه ماهه نخست سال‌جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: البته ۹۶ درصد جرائم به وقوع پیوسته در فضای مجازی کردستان توسط پلیس فتا کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان اعلام کرد: ۴۹ درصد جرائم فضای مجازی در استان مالی، ۲۹ درصد اخلاقی و ۲۲ درصد نیز مربوط به سایر جرائم بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال‌جاری ۱۳۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۷ درصد افزایش یافته است.

سردار آزادی از کشف ۱۵۳ هزار و ۴۴۰ کیلوگرم مرغ قاچاق و توزیع خارج از شبکه توسط پلیس در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و اعلام کرد: همچنین ۴۲۹ هزار قطعه جوجه یک‌روزه نیز در کردستان کشف شده است.

وی بیان داشت: در سه ماهه نخست سال‌جاری مردم ۶۵ هزار و ۳۸۱ مورد با فوریت‌های پلیس تماس داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه تصادفات با ۲۲ درصد، سرقت با ۱۷ درصد، نزاع و درگیری با ۱۴ درصد و مفاسد اجتماعی با ۷ درصد به ترتیب بیشترین وقایع را در استان به خود اختصاص داده است، اعلام کرد: ۵۱ درصد از سرقت‌ها در سنندج، ۱۱ درصد در سقز، ۱۰ درصد در قروه، ۷ درصد در مریوان، ۶ درصد در کامیاران، ۴ درصد دهگلان، ۳ درصد در بیجار و دیواندره، ۲ درصد در بانه اتفاق افتاده و سروآباد نیز ناچیز بوده است.

سردار آزادی یادآور شد: ۸۸ درصد از پرونده‌های ارجاعی به نیروی انتظامی استان منجر به سازش شده و از ارجاع آن به دادگستری خودداری شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار