محمود رضا مرادی خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:تامین داروهای کمیاب و خاص جانبازان و درمان آنها در اولویت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است
کد خبر: ۹۷۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 23 June 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نشست بررسی مسائل و مشکلات درمانی و دارویی ایثارگران و خانواده ی شهدا امروز با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد. در این جلسه محمود رضا مرادی، اظهار داشت: امنیت امروز کشور مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است که با از جان گذشتگی در برابر دشمن ایستادند و از کیان اسلامی دفاع کردند.

وی افزود:تکریم ایثارگران و خانواده های محترم آنها در کنار ارائه خدمات درمانی و دارویی لازم به آنها ، از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم .

مرادی تصریح کرد:باید با بررسی و پیگیری های لازم از سوی معاونتهای درمان و غذا و دارو دانشگاه مشکلات خانواده شهدا،جانبازان و ایثارگران استان در حوزه درمان و دارو در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت در زمینه. تزریق واکسن کرونا تا کنون تعداد ۱۷۸۹ نفر از جانبازان استان شامل جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد ، جانبازان شیمیایی حاد واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت :در مراحل بعدی نیز جانبازان شیمیایی۲۵ درصد به بالا، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد جامانده در مرحله اول و همسران جانبازان ۷۰ درصد واکسن کرونا را دریافت می کنند.

وی یادآوری کرد:فرایند دریافت نسخه و تحویل دارو در خصوص خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران دارای پیچیدگی هایی است که باید بررسی و تسهیل شود.

این مسئول افزود:تعداد زیادی از جانبازان و ایثارگران برای تهیه داروهای کمیاب و خاص خود دچار مشکل هستند که به زودی یک داروخانه دولتی به این امر اختصاص خواهد یافت و آنها می توانند سهمیه داروهای کمیاب و خاص خود را از این داروخانه بدون هیچ مشکلی تهیه نمایند. با توجه به قرارداد بین معاونت درمان و بیمارستانهای دولتی در راستای ارائه خدمات لازم به جانبازان و ایثارگران تمام این بیمارستانهای چه در مرکز استان و چه شهرستانها موظف به پذیرش آنها هستند.

حجت الاسلام عسگری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این جلسه اظهار کرد:عزت ،اقتدار ، امنیت و آرامش امروز کشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنها می باشد. سلامت جامعه ایثارگران از مهم‌ترین هدف های بنیاد شهید و امور ایثارگران است و تمام تلاش ما ارائه بهترین خدمات به ایثارگران می باشد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی همواره بیشترین همکاری و همدلی را با مجموعه ایثارگران داشته و دارد.موضوع درمان ایثارگران اولویت مهم بنیاد است و اقدامات لازم در راستای کاهش این مشکلات حوزه دارو و درمان صورت گرفته و این تلاش‌ها ادامه خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار