معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان با تاکید بر مدیریت مصرف گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد پیک بار استان در فصل گرم سال گذشته مربوط به مصرف برق سیستم‌های سرمایشی بود.
کد خبر: ۹۶۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲ 30 May 2021
 
وسایل سرمایشی در فصل گرم سال ۲۵ تا ۳۰ درصد برق سمنان را مصرف می‌کنند

 

به گزارش تابناک سمنان محمدرضا لشکریان اظهار داشت: مقدار توان مصرفی سیستم های سرمایشی استان در تابستان سال قبل در زمان اوج بار، به میزان ۱۳۲ مگاوات بود که ۲۵ تا ۳۰ درصد از پیک بار استان سمنان را به خود اختصاص می‌داد.
وی اظهار داشت: صرفه جویی حداقل ۱۰ درصدی مشترکان استان در مصرف برق دستگاه‌های برودتی، تاثیر مثبتی در کاهش پیک بار دارد و به نسبت مصرف برق سیستم های خنک کننده در سال گذشته و صرفه جویی ۱۰ درصدی، ۱۳.۲ مگاوات برق در استان سمنان مدیریت می شود.
لشکری با بیان این که ساعات اوج بار در ماه های گرم سال بین ساعات ۱۲ تا ۱۸ است، گفت: استفاده از دور کند کولرهای آبی تا ۴۰ درصد در مصرف برق این دستگاه ها صرفه جویی را به همراه داشته و تنظیم ترموستات کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد که درجه آسایش است، موجب کاهش هزینه برق مصرفی می‌شود.
وی تصریح کرد: نصب سایه بان بر روی کولر، عایق کاری کانال و تعویض به موقع پوشال و روغن کاری یاتاقان کولرهای آبی و سرویس به هنگام کولر گازی و شست و شوی فیلترهای آن، از دیگر راهکارهای صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف برق به شمار می رود.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: همراهی آحاد جامعه در مدیریت مصرف برق نقش تعیین کننده در کاهش خاموشی‌ها دارد و انتظار می‌رود در این زمینه با توزیع برق بیش از پیش همراهی کنند.
به گزارش ایرنا، ۱۷.۴۹ درصد مشترکان برق خانگی این استان سمنان از آبان ٩٩ تا پایان فروردین امسال جزو مشترکان کم‌مصرف و مشمول طرح برق امید شدند.
حدود ۴۰۰ هزار مشـترک برق از خـدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار