رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا ایلام گفت: تبلیغات محیطی پیشگیری از شیوع کرونا در استان به ۴۰ درصد رسیده که با نقطه مطلوب فاصله بسیاری دارد.
کد خبر: ۹۶۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ 22 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ معروف بسطامی در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان اظهار داشت: ساده انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی سبب افزایش آمار بستری و فوتی های کرونا در چند روز اخیر شده است.

وی افزود: دستگاه ها و افرادیکه نقض کننده پروتکل ها و شیوه نامه بهداشتی در استان باشند در اسرع وقت برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا ایلام یادآور شد: علاوه بر اهتمام کلیه دستگاه های نظارتی و تشدید محدودیت های کرونا، همکاری مردم می تواند در کاهش شیوع کرونا تاثیرگذار باشد.

بسطامی گفت: با توجه به پایان ماه رمضان و برگزاری مراسم های شادی و عروسی همه فرمانداران موظفند اهتمام لازم در این زمینه داشته باشند.

وی به برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: امکانات لازم برای برگزاری امتحانات پایه های نهم و دوازدهم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی فراهم شود.

رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا ایلام تصریح کرد: مدارسی که غیر از پایه های یادشده در آنها امتحان یا تجمع به هر دلیلی صورت گیرد، متخلف و بلافاصله پلمب می شوند.

بسطامی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تبلیغات محیطی در سطح شهر از ۱۷ درصد به ۴۰ درصد رسیده که کافی نیست و باید به بالای ۹۰ درصد برسد.

وی یادآور شد: پایانه های مسافربری از جمله بخش هایی است که رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها ضعیف است و علاوه بر نظارت بیشتر باید افراد بیمار را شناسایی و به دستگاه متولی معرفی کنند و در صورت عدم رعایت قرنطینه با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

وی یکی از کانون های تجمع را مطب ها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها اعلام کرد و گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته در این زمینه اما این اماکن همچنان پرخطر هستند که باید ساماندهی شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار