رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت:کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند با موضوع نامگذاری ۱۴ آبان به عنوان روز نهاوند (روز پایین کشیده شدن مجسمه شاه در سال ۵۷) برگزار گردید.
کد خبر: ۹۶۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴ 18 May 2021

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت:کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند با موضوع نامگذاری ۱۴ آبان به عنوان روز نهاوند (روز پایین کشیده شدن مجسمه شاه در سال ۵۷) برگزار گردید.
 
به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نهاوند امیر بحیرایی گفت: دومین جلسه کمیته تخصصی این شورا با موضوع نامگذاری ۱۴ آبان به عنوان روز نهاوند (روز پایین کشیده شدن مجسمه شاه در سال ۵۷ در نهاوند) به منظور ثبت در تقویم رسمی کشور برگزار می‌گردد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و خواست عموم مردم نهاوند و همچنین تاکید رییس و اعضای شورای فرهنگ عمومی نهاوند در این خصوص، این کمیته با حضور اساتید محترم دانشگاه‌ها، ریاست آموزش و پرورش و شخصیت‌های فرهنگی و صاحب نظر شهرستان تشکیل گردیده و هدف آن به کار گیری تمامی ظرفیت‌های شهرستان و جمع آوری آثار و مستندات در این خصوص می‌باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی نهاوند افزود: چندین شهر و دانشگاه در سطح کشور این ادعا را مطرح نموده اند، اما با توجه به شواهد و مستندات شفاهی شهر نهاوند و مردم شهید پرور نهاوند اولین کسانی هستند که این افتخار را برای خود رقم زده اند.

وی خاطر نشان کرد: مردم نهاوند در تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی تا پیروزی انقلاب همواره در صف اول مقابله با ظلم و ستم شاهی ایستاده و بعد از آن هم در خط رهبر و آرمان‌های انقلاب و اسلام بوده و به آن مفتخرند. 
در ادامه این جلسه اعضا به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی خود در خصوص مراکزی که می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای جمع آوری مستندات لازم و همچنین ارائه راهکار‌های لازم و برای تایید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ثبت در تقویم رسمی کشور پرداختند.

کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان متشکل ازرییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای محترم دانشگاه‌های پیام نور، غیر انتفاعی امید، دولتی نهاوند، حاج حشمت و دانشگاه آزاد اسلامی، ریاست آموزش و پرورش، دکتر علی چگینی، دکتر کامیار شیراوند وحاج احسان رزاقی، اساتید دانشگاه و از شخصیت‌های فرهنگی و صاحب نظر شهرستان می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار