حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی:
به گزارش خبرگزاری سایت تابناک،حجت الاسلام شکوری در جلسه شورای اداری شهرستان خوی گفت: از ابتدای ظهور دین مقدس اسلام تاکنون تمامی اقدامات و کارهایی که از عصر پیامبر(ص) و از ناحیه ائمه(ع) و تمامی مصلحان ،مبارزان ،فقها و آحاد شیعه صورت گرفته و حتی انقلاب اسلامی ایران و این همه شهیدی که در مبارزه با استبداد و استکبار تقدیم کردهمه برای این است که دستورات و فرامین الهی پیاده شود.
کد خبر: ۹۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 17 September 2015

به گزارش خبرگزاری سایت تابناک،حجت الاسلام شکوری در جلسه شورای اداری شهرستان خوی که با حضور مدیر کل سیاسی استانداری و سایر اعضای شورای اداری که با موضوع معارفه معاون سیاسی فرماندار و بخشدار مرکزی و بخشدار قطور تشکیل شده بود با اشاره به اجرای دستورات الهی گفت: از ابتدای ظهور دین مقدس اسلام تاکنون تمامی اقدامات و کارهایی که از عصر پیامبر(ص) و از ناحیه ائمه(ع) و تمامی مصلحان ،مبارزان ،فقها و آحاد شیعه صورت گرفته و حتی انقلاب اسلامی ایران و این همه شهیدی که در مبارزه با استبداد و استکبار تقدیم کردهمه برای این است که دستورات و فرامین الهی پیاده شود.

وی با بیان اینکه امیرمؤمنان(ع) در یک روایت شرایط اجرا کنندگان دستورات الهی را در سه جمله خلاصه کرده و می فرماید : لاَ يُقِيمُ أَمْرَ اللهِ سُبْحَانَهُ إلاَّ مَنْ لاَ يُصَانِعُ وَلاَ يُضَارِعُ وَلاَ يَتَّبِعُ الْمَطَامِعَ.

وی در توضیح شرط اول (من لا یصانع) گفت: در معنی این واژه علما توضیحات متعددی ذکر کرده اند از جمله اینکه سازشکار نباشد، در اجرای دستورات الهی کوتاه نیاید و با کسی در این زمینه مدارا نکند و اهل رشوه و بده و بستان نباشد.

وی در توضیح جمله دوم (لا یضارع) اظهار داشت: یعنی کسی که میخواهد دستورات خدا را پیاده کند نباید در برابر زورگویان ،قلدران و ستمگران و قانون شکنان احساس ذلت ،حقارت و خواری کند.

و در مورد شرط سوم (و لا یتبع المطامع)نیزگفت :یعنی انسان مسئول نباید از طمع پیروی کند چون مضرات طمع ورزی بقدری زیاد است که امیرمؤمنان (ع) در روایت دیگر می فرماید هیچ چیزی مانند طمع انسان را فاسد نمی کند و در جای دیگر می فرماید کسی که می خواهد در طول عمر آزاد زندگی کند باید اجازه ندهد طمع در قلبش وارد شود.

حجت الاسلام شکوری در ادامه بابیان اینکهدر آستانه دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار داریم نیزگفت: انتظار عموم مردم و مقام معظم رهبری از ناظران و مجریان انتخابات، همچنین از نامزدها و طرفداران آن این است که امانتداری ،عدالت و رعایت حقوق دیگران را در سرلوحه فعالیت های خود قرار بدهند .

وی اظهارداشت: طبق قوانین نظام جمهوری اسلامی که رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری پیروی از آن را واجب می دانند هیچ کدام از کارگزاران دولتی و ناظران انتخاباتی حق فعالیت انتخاباتی به نفع نامزدها را ندارند.



مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری:

باید با سرلوحه قرار دادن قانون انتخابات، در برگزاری سالم آن گام برداریم

علی مصطفوی ، با اشارهبه برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات در 7 اسفند ماه سالجاری گفت : در انتخاباتی که 7 اسفندماه برگزار می شود باید 4 اصل رعایت شود که این اصول عبارتند از :زمینه سازی برای مشارکت با شکوه تر مردم درانتخابات ،بی طرفی درانتخاباتکه دراین زمینه نباید هیچ کاندیدایی را تبلیغ کنیم، سوم باید برایحفظ رای مردم امانتدار خوبی باشیم و چهارم باید به قانون توجه کنیم .

مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری زمان ثبت نام نامزدهای مجلس خبرگان ومجلس شورای اسلامی بدین شرح اعلام کردوگفت: از 26 آذرماه بمدت یک هفته ثبت نام از نامزدهای خبرگان رهبری در محل فرمانداری ارومیه آغاز و از 28 آذرماه نیز بمدت یک هفته از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری های حوزه انتخابیه ثبت نام بعمل خواهد آمد . همچنین از 29 بهمن ماه مدت زمان تبلیغات انتخاباتی آغاز خواهد شد که برای انتخابات خبرگان رهبری بمدت دو هفته و برای مجلس شورای اسلامی یک هفته می باشد .

وی در پایان با اشاره به عملکرد دولت در دوسال اخیرنیز گفت: کاهش تورم از 40 درصد به کمتر از 15 درصد، افزایش رشد اقتصادی از منفی 6 درصد به مثبت 3 ، کاهش هزینه های درمان و داروی مردم از 37 درصد به کمتر 7 درصد از عملکردهای مثبت و سازنده دولت در دوسال اخیر بود.



موید حسینی‌صدر، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی:

استان آذربایجان غربی درحوزه آب، بیمارستانها و جاده ها ، نسبت به میانگین کشوری در وضعیت خوبی قرار ندارد



موید حسینی‌صدر، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی درادامه این مراسم گفت:دو دوره از دوران نمایندگی بنده در حال تمام شدن است که باید عرض کنم در این زمان، کارهای بسیاری شروع شده و کارهای بسیاری باقی مانده است . وی افزود استان آذربایجان غربی درحوزه آب،بیمارستانها وجاده ها ، نسبت به میانگین کشوری در وضعیت خوبی قرار ندارد.

نماینده خوی در رابطه با کارخانه های بزرگ نیز گفت: می‌توان با احداث کارخانجات بزرگ همانند پتروشیمی در استان، درآمد استان را نسبت به سال‌های اخیر افزایش داد و بسیاری از مشکلات اقتصادی و شغلی را حل کرد.

وی همچنین در مورد ایجاد منطقه آزاد خوی نیز گفت: 30 هزار هکتار از اراضی خوی آمادهبرای وصل شدن به منطقه آزاد ارس است که مجلس با نظر موافق علی لاریجانی و آقای ترکان رئیس مناطق آزاد کشور آماده اجرای این طرح استو اگر اینطرحانجام بگیرد به نفع کشور ، منطقه واستان خواهد بود.



حسین سیوانی اصل فرماندار شهرستان خوی:

با حفظ چارچوب کلیات نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسخگوی مطالبات مردم هستیم



فرماندار شهرستان خوی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مدیران وزارت کشوری مدیران سیاسی هستند نه فعالان سیاسی، اظهارداشت :با توجه به اینکه مدیران وزارت کشوری مدیران عمدتأ فرابخشی بوده و در سطوح و بخش های مختلف درگیر هستند، بیشتر از دیگر مدیران در معرض نقد و بررسی قرار دارند .

وی با بیان اینکه ما بعنوان نماینده قوه مجریه موظف به پیروی از سیاست های دولت هستیم تصریح کرد: وظیفه ما پرهیز از تنش، سطحی نگری و حاشیه پردازی می باشد و همچنین متعهد هستیم با حفظ انسجام، هماهنگی و همدلی و با حفظ چارچوب کلیات نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسخگوی مطالبات مردم بوده و در جهت رشد و توسعه شهرستان گام برداریم.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم با اهداء لوح از زحمات آقایان احمدعلی اسدپور معاون سابق سیاسی و امور اجتماعی فرماندار، محرم اکبر زاده معاون سابق برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار و قاسم نصیر زاده بخشدار قطور تقدیر شد و آقایان علی محمدی ایروانلو بعنوان معاون جدید سیاسی و امور اجتماعی فرماندار، محمد آذرهوا بخشدار مرکزی و جواد شکورلو به سمت بخشدار قطور معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار