معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مراحل مختلف نخلداری، عمل آوری و خرماچینی در نزد مردم این استان همراه با آواها و آیین و سنن خاصی همراه است که تلاش برای ثبت ملی آن در دستور کار است.
کد خبر: ۹۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 17 September 2015
تابناک بوشهر: ناصر امیرزاده روز پنچشنبه در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی و محصولات غذایی خرما در جشنواره زکات و خرما درآبپخش دشتستان افزود: نخل و خرما یکی از ظرفیت های مهم گردشگری در استان بوشهر است که باید زمینه معرفی این ظرفیت ها به مردم نقاط مختلف کشور فراهم شود.

وی یادآورشد: خرمای استان بوشهر از نظر کیفیت دارای مرغوبیت بالایی است و تراکم نخلستان ها در استان بوشهر به ویژه منطقه آب پخش و دشتستان در کمتر نقطه ای از جهان یافت می شود.

امیرزاده افزود: جشنواره زکات و خرما از جنبه گردشگری با هدف معرفی جاذبه های خدادادی و عرصه زیبای نخلستانهای استان می تواند یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری کشور مطرح شود .

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: معرفی جاذبه های طبیعی به رشد و توسعه صنعت گردشگری استان و اشتغالزایی کمک خواهد کرد.

وی افزود: از آنجایی که همه اجزای نخل می تواند به نحوی مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد در زمینه استفاده این درخت در صنایع دستی استان و همه استانهای تولید کننده خرما ظرفیت های زیادی وجود دارد که می تواند منبع درآمدی خوبی برای مردم منطقه باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: معرفی این صنایع که سنتی دیرینه دارد به نسل جوان و آموزش های لازم در این زمینه ها کمک بزرگی به ترویج این صنعت و حفظ آن و انتقال به نسل های آینده است.
دشتستان قطب تولید و بسته بندی خرمای استان بوشهر محسوب می شود.

نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و گردشگری شکرانه زکات خرما در شهر آبپخش از توابع شهرستان دشتستان از روز چهارشنبه به مدت دو روز درحال برگزاری است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار