معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ورود ۵ هزار قلم انسولین در استان خبر داد و گفت: تا پایان هفته در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد و بیماران دیابتی می‌توانند انسولین خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۹۵۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸ 26 April 2021

ابوالفضل اصلانی با اشاره به فراورده‌های انسولین، اظهار داشت: ما دو نوع فراورده انسولینی داریم که  نوع ویال آن به فراوانی و به راحتی در داروخانه‌های اصفهان وجود دارد که حتی تاریخ  انقضای آنها به پایان می‌رسد.

وی افزود: کمبود قلم‌های انسولین را شاهد هستیم و قلم‌های انسولین کلارسین، لانتوس که فراوان است و مشکلی هم نداریم، نورورپید هم وضعیت خوبی دارد ولی انسولین نوومیکس نسبت به بقیه کمتر است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه سهمیه اصفهان تمام شد، گفت: در مرحله قبل 5 هزار قلم رسید که کل سهمیه به داروخانه امام سجاد داده شد و همه برای دریافت آن مراجعه کردند.

وی ادامه داد: سهمیه جدید 5000 قلمی وارد شده که تا پایان هفته در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد و بیماران دیابتی می‌توانند انسولین خود را دریافت کنند.

اصلانی تصریح کرد: این سه نوع قلم وارداتی هستند و قلم‌های تولید داخل نیستند و لذا مشکل ما در این قسمت است که  گاهی ورود آن با تاخیر انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار