سرپرست جدید روزنامه همشهری در استان قم:
سرپرست روزنامه همشهری در استان قم با تبیین اهداف و برنامه های جدید این روزنامه گفت: همشهری قم را در خور شأن همشهریان کریمه اهل بیت(س) منتشر خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 15 September 2015
به گزارش تابناک قم، سیدمحمدجواد فقاهتی با اشاره به تاریخچه فعالیت روزنامه همشهری تصریح کرد: این روزنامه در تاریخ ۲۴ آذر سال ۱۳۷۱ همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) پا به عرصه مطبوعات گذاشت و با اتکاء به نوآوری‌های همه‌جانبه فرم و محتوا، نقطه عطفی در روزنامه‌نگاری حرفه‌ای ایران شد.

وی با اشاره به فعالیت مدیران و خبرنگاران باتجربه در این روزنامه افزود: درایت مدیران لایق در این مجموعه موجب گردید تا پس از چند سال، همشهری تبدیل به یک نهاد مطبوعاتی عظیم و چندرسانه‌ای شود که بسیاری از مقولات و رویکردهای نو را یا برای نخستین‌بار در مطبوعات ایران مطرح و یا به تعمیق آن یاری ‌رساند، به طوری که در حال حاضر بزرگترین موسسه مطبوعاتی خاورمیانه و پرتیراژترین روزنامه فارسی زبان دنیاست.

سرپرست روزنامه همشهری در استان قم ادامه داد: از جمله موضوعاتی که این روزنامه از ابتدا سرلوحه فعالیت خود قرار داده است، توجه به فرهنگ شهرنشینی، مسائل جوانان، مشکلات محلات شهر، محیط زیست، ترافیک، آداب شهروندی، مدیریت شهری، شهر سالم، اوقات‌فراغت و ... می باشد.

وی اضافه کرد: این موضوعات در دوره جدید سرپرستی روزنامه در استان قم نیز مورد پیگیری بوده و تیم تحریریه جدید استان تلاش دارد تا با تعامل بیشتر با ادارات، سازمان ها، ارگان ها و حوزه های علمیه، در صفحات استان قم به معرفی وانعکاس فعالیت ها وخدمات مجموعه های یاد شده بپردازد و در بُعد گردشگری استان نیز حضور چشمگیرتری داشته تا پتانسیل های موجود توریستی و گردشگری و بیش از 400 امامزاده مدفون در قم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری هرکدام گنجینه ای هستند را بیشتر معرفی نماید.

فقاهتی با اشاره به سیاست های روزنامه در افرایش مخاطبان نشرمکتوب و ارتباط با آن ها خاطرنشان کرد: همشهری قم با همکاری سازمان توزیع روزنامه تلاش دارد تا سیاست افزایش تیراژ را با طرح اشتراک ویژه در قم پیگیری کند که در این طرح روزنامه همشهری سراسری، همراه با ویژه نامه استان قم با تخفیف ویژه در اختیار مشترکین قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: تیم جدید روزنامه همشهری در استان قم، تلاش دارد تا مواضع و دیدگاه های مراجع عظام تقلید و علمای دینی را در ویژه نامه استان بیش از پیش مورد توجه قرار دهد و در رایزنی های انجام شده با مدیران تحریریه روزنامه، مقرر گردیده است تا این دیدگاه های ناب و ارزشمند وهمچنین مقالات وپژوهش های دینی حوزوی در ویژه نامه های سایر استان ها نیز منعکس شود تا زمینه استفاده مردم سراسرکشور از این دیدگاه ها فراهم گردد.
سرپرست روزنامه همشهری استان قم با اشاره به انعکاس و پیگیری مشکلات و سوژه های مردمی که در تماس با ویژه نامه استان قم مطرح می شود عنوان کرد: در نظر داریم تا قسمتی از ویژه نامه هرروزمان را به این امر اختصاص داده و مشکلات و سوژه های همشهریان عزیز را با حضور خبرنگاران همشهری در هرمحله بصورت محله به محله مورد بررسی قرار دهیم.

وی همچنین با عذرخواهی از مردم و فعالان تجاری استان قم به دلیل وقفه ایجاد شده در چاپ بازارچه نیازمندی های همشهری بیان داشت: با مساعدت سازمان توسعه ارتباطات و آگهی های همشهری، در نظرداریم تا با طرح جدید چاپ بازارچه همشهری در همین ویژه نامه ها وتوزیع هوشمند آن در سطح استان و همچنین معرفی فعالیت های کارآفرینان، صنعتگران، دبیرخانه فعالان اقتصادی استان قم، اتاق بازرگانی و.... به توسعه کسب و کار و فعالیت های تجاری واقتصادی قم کمک کنیم.

وی همچنین با اشاره به مظلوم ماندن ورزش استان قم ومشکلات ورزشکاران قمی گفت: با توجه به توصیه های دینی که ما در خصوص اهمیت ورزش و جوانان داریم، این موضوع نیز از اهم موضوعاتی است که به طور ویژه در همشهری استان قم مورد توجه و پیگیری قرار خواهد گرفت که در این زمینه آماده همکاری با اداره کل ورزش و جوانان، هیئت های ورزشی استان و باشگاه های فرهنگی ورزشی و سازمان هایی که در این زمینه های فعالیت می کنند، هستیم. 

فقاهتی با اشاره به یازدهمین همایش سرپرستان روزنامه همشهری که اخیراً در مشهد مقدس برگزار شد اظهارداشت: در این همایش علاوه برآشناسازی سرپرستان استانی همشهری با اهداف جدید وسیاست های کلان این موسسه، مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه فعالیت های روزنامه در استان ها با حضور مدیرعامل محترم موسسه هشهری و مدیران ارشد روزنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که امیدواریم با مساعدت های ویژه این موانع برطرف و همشهری فعالیت در خور نام خود را در تمامی استان ها بویژه قم داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن های 37740140 و 37745048 ، تلفکس 37745047 و پست الکترونیک hamshahri.ghom@gmail.com ، راه های ارتباطی مخاطبان روزنامه همشهری با دفتر این روزنامه در استان قم می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
الهه ترکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
با سلام و خسته مباشید فراوان
هیچگاه مانند افتابگردان نباشید همیشه ستیغ کوهی باشید که افتاب خود بر شما بتابد .
با ارزوی موفقیت روز افزون جناب فقاهتی و همکارانشان
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
جناب آقای فقاهتی از جوانان خوش فکر هستند ولی تیم هایی که روزنامه همشهری برای امور خبری قم در یکی دو سال اخیر انتخاب کرده تیم های موفقی نبوده اند و این رسانه، میان مهر و فارس تبادل شده!
مظفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
با سلام و خسته نباشید به آقای فقاهتی
امیدوارم وعده هایشان درباره چاپ دوباره بازارچه همشهری محقق شود و شاهد حضور دوباره همشهری باشیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
با سلام.
انتظار داریم جناب فقاهتی از تیم رسانه ای جوان اما با تجربه استفاده کند. دو تیم اخیر همشهری قم چندان موفق عمل نکردند و در شأن و اندازه ام القرای جهان تشیع نبودند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار