به دنبال اطلاع رسانی های 24 ساعت اخیر تابناک، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز گزارشی از مقابله با بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع طالقان را منتشر کرد.
کد خبر: ۹۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 15 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: در بخشی از این گزارش که در حقیقت تایید خبر تابناک البرز است، می خوانیم: متعاقب گزارش های محیط زیست استان البرز در خصوص تلفات پیدا شده در منطقه حفاظت شده شهرستان طالقان در گله های حیات وحش از جمله کل و بز کوهی ، بلافاصله محیط زیست و دامپزشکی استان با تجهیزات کامل جهت رصد و پایش و بررسی علت تلفات در قالب 6 اکیپ با همکاری فرمانداری و دیگر نیروهای مستقر در  شهرستان طالقان وارد منطقه شده و ضمن نمونه برداری از تلفات دامها نسبت به معدوم سازی لاشه ها در شرایط کاملاً بهداشتی توسط نیروهای یاد شده و ضد عفونی آبشخورهای موجود در محدوده تلفات اقدام نمودند.
در ادامه اطلاعیه فوق به نقل از علی اصغر شریفی مدیر کل دامپزشکی البرز آمده است: با توجه به علائم ظاهری و نوع تلفات ، احتمال وجود بیماری ppr   یا نوعی مسمومیت غذایی در دامهای مذکور وجود دارد که خوشبختانه با حضور به موقع کارشناسان اعزامی منطقه کاملاً تحت کنترل و مراقبت شدید قرار گرفته است.
شریفی با بیان اینکه دامپزشکی استان مجهز به سیستم جی .آی. اس است، گفت: تاکنون در جمعیت دامی طالقان علائم مشابه بیماری در دامهای اهلی مشاهده و گزارش نشده و کل تلفات تا لحظه گزارش خبر 41 راس اعلام شده است.
شریفی اقدامات دامپزشکی و محیط زیست استان باهمکاری اعضای ستاد مدیریت بحران و خصوصاً مساعدت های ریاست ستاد بحران استان و فرماندار شهرستان طالقان را خوب توصیف و گفت با ایجاد قرنطینه در منطقه و کنترل ورود و خروج دامها عملیات کنترل تاکنون موفقیت آمیز بوده و همچنین اقدامات اولیه ( از جمله تهیه واکسن مورد نیاز، تجهیز اکیپها، و ...)جهت واکسیناسیون دامهای روستایی و عشایری اطراف منطقه یاد شده در کمتر از 72 ساعت صورت گرفته است.
وی ادامه داد آنچه مسلم است بیماری جزء بیماریهای مشترک نبوده و هیچگونه خطری جمعیت انسانی را تهدید نمیکند.
شریفی در پایان به شهروندان اطمینان داد تمامی گوشتهای استحصالی که دارای مهر و تاییدیه دامپزشکی بوده و در مراکز عرضه بهداشتی توزیع میگردند کاملاً سالم می باشند و خطری برای مصرف کنندگان ندارند.
در پایان به اطلاع شهروندان گرامی میرساند سامانه 1512 بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شهروندان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار