فردا عصر؛
معاون صنایع دستی استان با اشاره به نمایش بیش از 50 تابلو از آثار استاد علیرضا عبدی و هنرجویان وی در این نمایشگاه، اظهار داشت: همزمان با این نمایشگاه، کارگاه آموزش و آشنایی با معرق نیز برای علاقمندان به این هنر سنتی در محل برپایی نمایشگاه مذکور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 15 September 2015
نمایشگاه اختصاصی معرق چوب علیرضا عبدی و هنرجویان از 25 تا 29 شهریور ماه در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برپا می شود.

به گزارش تابناک اردبیل، معاون صنایع دستی استان با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه اختصاصی معرق علیرضا عبدی و هنرجویان وی فردا عصر ساعت 17 با حضور مسئولان استانی در نگارخانه خطایی اردبیل افتتاح می شود.

علیرضا دباغ عبداللهی با اشاره به نمایش بیش از 50 تابلو از آثار این استاد و هنرجویان وی در این نمایشگاه، اظهار داشت: همزمان با این نمایشگاه، کارگاه آموزش و آشنایی با معرق نیز برای علاقمندان به این هنر سنتی در محل برپایی نمایشگاه مذکور برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارج نهادن و حمایت از حرکت ارزشمند هنرمندان جوانان و رواج آن در راستای توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی عنوان کرد و افزود: آثار این هنرمند جوان از نظر تکنیک، اجرا و طراحی پیشرفته بوده و متکی به اصالت های هنری منطقه است.

عبداللهی با بیان اینکه آثار این معرق کار منطقه نمین مقام های اول استانی و کشوری را کسب کرده و به عنوان منتخب کشوری برگزیده شده است، بیان داشت: همچنین تصاویر آثار ایشان در کتاب ‌های آثار برگزیدهٔ کشوری چاپ شده‌است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار