معاون نظارت و پایش اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: کیفیت هوای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، کنگاور و کرمانشاه برای سومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 18 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس آذر ولی‌زاده امروز ، اظهار داشت:شاخص کیفی هوا براساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوای این شهرستان‌ها در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که وضعیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته شاخص کیفی هوای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب از هفت صبح روز گذشته تا هفت صبح امروز جمعه ۱۶۶میکروگرم بر مترمکعب، کنگاور ۱۲۸ و کرمانشاه ۱۶۰ میکروگرم مترمکعب به ثبت رسیده است.

معاون نظارت و پایش اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: شاخص کیفیت هوا (AQI) در حالت استاندارد باید زیر ۱۰۰ باشد.

وی گفت: این وضعیت گروه‌های حساس شامل اطفال، افراد مسن، بیماران قلبی و ریوی و افراد دارای بیماری زمینه‌ای ودر این شرایط باید از تردد‌های غیرضروری به خارج از منزل اجتناب کنند.

ولی‌زاده با بیان اینکه هوای این پنج شهرستان استان برای سومین روز متوالی است که در وضعیت هشدار قرار دارد،گفت: این توده گرد و غبار از کشور عراق وارد شده که پس از عبور از شهرستان‌های گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب اکنون آسمان کرمانشاه و شهرستان‌های شرقی استان را آلوده کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار