رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس قانون استفاده از امکانات دستگاه های دولتی در روند انتخابات به نفع کاندیدای خاص جرم بوده و رؤسای ادارات و دستگاه های دولتی استان باید از حضور در مجالس تبلیغاتی پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۴۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 15 March 2021

به گزارش تابناک تبریز، موسی خلیل الهی در سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان با بیان اینکه حفظ امنیت و برگزاری سالم و پرشور انتخابات اولویت دستگاه قضایی است، اظهار داشت: به منظور پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در همه شهرستان ها تعیین شده است.

 

وی با اشاره به موضوع ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی در روند تبلیغات انتخابات، افزود: بر اساس قانون استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی و عمومی در راستای تبلیغ افراد خاص ممنوع بوده و در صورت مشاهده بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

 

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: حضور رؤسای ادارات در مجالس به منظور تبلیغ به نفع کاندیداهای خاص ممنوع بوده و مدیران و رؤسای دستگاه های باید به این موضوع توجه داشته باشند.

 

وی بیان کرد: دادستان‌های شهرستان‌های استان باید دستورات لازم را برای پیشگیری از تخلفات احتمالی به دستگاه ها و ادارات اعلام کنند.

 

خلیل‌الهی در رابطه با موضوع انتخاب اعضای هیئت های اجرایی و نظارت خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری انتخابات سالم، انتخاب افراد صالح و دارای شاخصه‌های مورد نظر در هیئت های اجرایی و نظارت باید به صورت ویژه توجه و دقت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار