مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام؛
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای تولید شده صنایع‌دستی در رشته‌های حصیر، سفالگری سنتی، چیت‌بافی و قلاب‌بافی (لیف و اسکاج) از شهرستان آبدانان بصورت چمدانی و از طریق تجار واسطه به کشور‌های فرانسه، استرالیا، کاناداد، هندوستان، سوئد، ترکیه، عراق، افغانستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است.
کد خبر: ۹۴۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 11 March 2021

  به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده افزود:در صادرات چمدانی عمده خریدوفروش محصولات تولیدی هنرمندان به شکل حضوری انجام می‌شود که می‌تواند در معرفی محصولات برای فروش تأثیر داشته و اعتماد و امنیت بیشتر برای خریدار و فروشنده ایجاد کند.

وی گفت: در صادرات چمدانی عمده خریدوفروش محصولات تولیدی هنرمندان به شکل حضوری انجام می‌شود که می‌تواند در معرفی محصولات برای فروش تأثیر داشته و اعتماد و امنیت بیشتر برای خریدار و فروشنده ایجاد کند.

شنبه زاده بیان کرد:هدف اصلی هنرمندان از تولید مختلف صنایع‌دستی، فروش محصولات است و صادرات چمدانی به‌عنوان یکی از راه‌های عرضه محصولات در خارج از کشور می‌تواند رونق فروش هنرمندان استان را رقم زند و علاوه بر رونق فروش، موجب ارتقای انگیزه هنرمندان و ارزآوری برای کشور شود.

وی گفت:میزان صادرات چمدانی استان از طریق قرارداد‌های منعقد شده فی‌مابین صنعتگران و تجار محاسبه شده که با توجه به ارائه مستندات و فاکتور‌های آنان این آمار فروش به‌عنوان تنها راه صادراتی استان مستدل و قابل اعتماد است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار