نخستین کنگره بین المللی دو خورشید حکمت و عرفان، اردیبهشت ۹۵ در مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 13 September 2015

به گزارش تابناک مازندران به نقل از تسنیم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد مازندران با تایید این خبر گفت: این کنگره با هدف معرفی دو شخصیت علمی جهان اسلامی به نام‌های علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی در زادگاهشان آمل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسین ابراهیمیان افزود: ستاد این کنگره بین المللی در آمل تشکیل شده و این کنگره به صورت تخصصی با نام دو  خورشید حکمت و عرفان در مازندران برگزار می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری کنگره بین المللی دو خورشید حکمت و عرفان تصریح کرد: حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی ستارگان درخشان جهان اسلام هستند و باید زمینه ای فراهم شود تا ابعاد وجودی این علمای بزرگوار به جامعه معرفی شود.

وی یادآور شد: کنگره بین المللی دو خورشید حکت و عرفان در قالب 10 برنامه صورت می‌گیرد و شامل چاپ و انتشار زندگی‌نامه حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی به چهار زبان زنده دنیا، چاپ و انتشار مجموعه دیدارها و مصاحبه‌ها، سلسلسه نشست‌های تبیین سیره علمی و عملی حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی در شهرهای استان است.

ابراهیمیان گفت: تهیه تندیس، چاپ و انتشار مجموعه مقالات کنگره، برگزاری شب شعر و خاطره، نمایشگاه آثار و تصاویر، ساخت فیلم، راه اندازی سایت کنگره از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره بین المللی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار