رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه هیچ آسیبی به اندازه اعتیاد در جامعه نداریم، گفت: سیاست های مقابله ای با مواد مخدر در کشور ما شکست خورده و امروز راهی جز پیشگیری متمرکز بر گروه سنی کودک و نوجوان نداریم.
کد خبر: ۹۳۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 01 February 2021

مسعود مهدویان فر در کارگاه کاهش آسیب های اجتماعی جوانان با عنوان "مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد" اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر در کشور ما سابقه ۱۱۰ سال یعنی به قدمت تاریخ قانون گذاری در کشورمان دارد و فرایند طولانی در این حوزه طی کرده ایم، اگرچه اعتیاد قبل از آن هم در کشورمان وجود داشته ولی از یک قرن پیش قانونگذاری در این حوزه شروع شد.

وی با اشاره اینکه در این دوران شاهد سیاست های متناقضی در کشور هستیم، افزود: در دوران انقلاب سه رویکرد کلی در این زمینه داشتیم، رویکرد اول مقابله با مصرف مواد مخدر بوده که تا چندین سال در کشور وجود داشت درحالی که از اواسط دهه ۷۰ سیاست گذاری کشور به این سمت رفت که به جای مقابله با مصرف، به سمت مقابله با عرضه مواد مخدر برویم. رویکرد سوم نیز مبارزه همه جانبه با مواد مخدر است که به عنوان نسل سوم سیاست گذاری در کشور درحال اجراست.

این پژوهشگر برتر کشوری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اشاره به تولید بیش از ۷۰ درصد مواد مخدر دنیا در کشور همسایه ایران یعنی افغانستان، گفت: افغانستان تلاش می کند ۶۰ درصد مواد مخدر تولیدی خود را از مرز ایران منتقل کند، بنابراین به هر میزانی با مواد مخدر مبارزه کنیم باز هم با این پدیده مواجه هستیم.

وی افزود: در سال ۲۰۱۵ میزان تولید مواد مخدر افغانستان ۴ هزار و ۸۰۰ تن بود که ظرف چند سال به دلایل مختلف در ۲۰۱۹ به ۱۰ هزار تن یعنی دو برابر رسید.

مهدویان فر با بیان اینکه در طول این سال ها کشور ما در مقابله با مواد مخدر تلاش های زیادی انجام داده و شهدایی تقدیم کرده است، تصریح کرد: در گزارش جهانی مبارزه با مواد مخدر که هر دو سال یک بار منتشر می شود بر عملکرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر مهر تایید زده اند. سالانه بیش از هزار تن کشفیات مواد مخدر در کشور داریم و به همین خاطر است که ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۴ هزار جانباز تقدیم کرده ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار