تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، پیشرفت در موضوع زکات را نیازمند کار جهادی همه دستگاه ها دانست.
کد خبر: ۹۳۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 06 January 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی که در شورای زکات استان قم سخن می گفت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، شهید فخری زاده و همچنین آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: جای این افراد بر حسب روایات، پُرشدنی نیست ولی باید نیروهایی تربیت شوند تا راه آنان ادامه پیدا کند.

وی با تشکر از خیّرین استان برای حضور در صحنه و از جمله در باب زکات اظهار کرد: به نظر می رسد که موضوع زکات نیازمند یک کار جهادی از سوی همه دستگاه ها و متناسب با مأموریت های آنان است، به بیان دیگر لازم است تا همه دستگاه ها این ضرورت را بشناسند و آن را به عنوان یک امر فوق برنامه لازم برای خود تعریف کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) سپس به اهمیت موضوع زکات پرداخت و گفت: در قرآن کریم تنها یک آیه درباره حج آمده و می بینیم که تشکیلات بزرگی در ایران و کشورهای دیگر برای این واجب الهی که تنها یک بار در سال برگزار می شود به وجود آمده است، اما نباید از یاد بُرد که در باب زکات، آیات مُکرّر و متعدّد در قرآن بیان شده که نشانه ای بر اهمیت این واجب الهی است.

وی با بیان این که زکات نیازمند کار بیشتر و تلاش بیشتر همه اقشار است یادآور شد: قطعا همه اقشار جامعه می توانند مبلّغ و مروّج زکات باشند

امام جمعه قم افزود: قطعا در این موضوع، تذکر مراجع معظم تقلید، عُلما، اندیشمندان و مبلّغان نیز سودمند است.

وی سپس به مناسبت های مناسب تر برای پرداختن به موضوع زکات پرداخت و گفت: مناسبت هایی مانند ماه مبارک رمضان، زمان تبلیغی مناسب تری برای این موضوع است، چراکه در آن زمان، دل بُریدن مردم از مال دنیا بیشتر است و به همین دلیل، انفاق بیشتری صورت می گیرد.

امام جمعه قم همچنین همکاری و همدلی بین دستگاه ها را نیز در این موضوع، بسیار مهم خواند و اظهار کرد: در عین حال باید توجه داشت  که این همکاری و همدلی، خیر و برکت هم با خود به همراه دارد.

وی با بیان این که مردم کشور و قم نشان داده اند که در دشواری ها، کمک های بیشتری به یکدیگر انجام می دهند اذعان کرد: دست اندرکاران امر زکات در قم باید به این مهم هم توجه داشته باشند که قم در میان شهرهای همانند خودش در موضوع کشاورزی چه رتبه ای دارد و بدیهی است مقایسه قم با این گونه از شهرها می تواند شاهدی برای تشخیص موقعیت و برنامه ریزی برای پیشرفت در این موضوع است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار