مستند «تقدیم با عشق سینما الوند» کاری از فیلمسازان جوان همدانی روی پرده رفت.
کد خبر: ۹۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 13 September 2015
مستند «تقدیم با عشق سینما الوند» کاری از فیلمسازان جوان همدانی روی پرده رفت.

به گزارش فارس؛ مستند «تقدیم با عشق سینما الوند» کاری از فیلمسازان جوان همدانی روی پرده رفت.

در این فیلم مستند امیررضا رشتی، سیدمیثم حسنی و حامد پریزاده اتفاقاتی که بر سینما الوند همدان گذشته است را روایت می‌کنند؛ همراه با نمایش، نشست نقد و بررسی این فیلم با حضور اساتید و هنرجویان فیلمسازی استان برگزار شد.

امیررضا رشتی یکی از کارگردانان فیلم در ابتدای نشست گفت: تا چند ساعت پیش برگزاری مراسم اکران و در اختیار گرفتن سالن قطعی نشده بود چراکه بر اثر یک ناهماهنگی این سالن به دو گروه اختصاص داده شده بود.

وی با گلایه از اینکه فیلمسازان استان مکان مشخصی برای ارائه کار خود ندارند افزود: همه ما در مواجهه با شرایط نامساعد کنونی به تهران پناه می‌بریم در حالی که لازم است برای تثبیت موقعیت خود و به دست آوردن جایگاهی که حقمان است تلاش کنیم.

این کارگردان در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا یک فیلم بومی می‌تواند برای مخاطب غیر بومی جذابیت داشته باشد گفت: در همه جای دنیا هر اثری که به ریشه‌های خود وفادار بوده است بین‌المللی‌تر شده و اصلاً می‌توان اینطور گفت که سینما بالذات پدیده‌ای بین‌المللی است.

سیدمیثم حسنی یکی دیگر از کارگردانان فیلم هم گفت: خاطراتی که در این فیلم عنوان می‌شود خاطراتی است که در همه سینماها بوده است.

حامد پریزاده؛ دیگر کارگردان جوان فیلم در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه این مستند اطلاعات چندانی به مخاطب نمی‌دهد و ما درباره تعطیلی سینما مطلب زیادی نمی‌شنویم گفت: این امر کاملاً عامدانه بود، زیرا ما به دنبال ساخت مستندی انتقادی درباره تعطیلی سینما نبودیم بلکه دغدغه ما بیان تاریخ اجتماعی این سینما و فهم درست از خود سینما و افرادی که به این سینما می‌آمدند بود.

امیررضا رشتی در خصوص ضرورت حضور کارگردانان در فیلم و قسمت‌هایی که با حضور آنها در ماشین می‌گذرد گفت: شاید دلیلش خودشیفتگی باشد چراکه ما احساس کردیم با این کار بر جذابیت و کمیک بودن اثر اضافه می‌شود.

حامد پریزاده هم در این مورد گفت: جدای از علاقه شخصی ما راویان ساکت این فیلم بودیم و پس از اینکه تصمیم گرفتیم فیلم نریشن نداشته باشد به این شکل در روایت فیلم حضور داشتیم.

سیدمیثم حسنی هم اضافه کرد: علاوه بر این ما در این قسمت‌ها سعی داشتیم با نشستن در ماشین به عنوان یک وسیله متحرک گذر زمان را نشان دهیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار