استاندار ایلام خبرداد؛
استاندار ایلام در خصوص افتتاح فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام، تاکید کرد: این طرح بزرگ که امروز به مرحله بهره برداری رسید یکی از عوامل مهم مقابله با تحریم‌ها است.
کد خبر: ۹۲۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 25 December 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: با افتتاح الفین پتروشیمی ایلام به عنوان بزرگترین مجتمع غرب کشور و همچنین افتتاح گوگردزدایی عملاً استان به قطب صنعت پتروشیمی مبدل شده است.

وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت پتروشیمی در استان ایلام خدمات کم نظیر و قابل تقدیرنامه داده است.

وی در ادامه با اشاره به درخواست خود از رئیس جمهور و وزیر نفت برای توسعه صنایع پایین دستی در استان با توجه به آماده بودن خوراک لازم برای این صنایع، گفت: در این راستا ایجاد پارک صنایع پایین دستی پتروشیمی و واحد pp باعث شکل گیری ۳۰ کارخانه بزرگ وابسته به پتروشیمی و صنایع نفتی در استان ایلام می‌شود.

وی در ادامه گفت: احداث پروژه pp از یک سال گذشته توسط هلدینگ ها شروع شده است و هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: با ایجاد صنایع پایین دستی خوراک این کارخانه‌ها در استان تولید می‌شود و سرمایه گذاران مشکلی برای تامین خوراک صنایع خود نخواهند داشت.

وی در ادامه گفت: علاوه بر طرح pp، فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام نیز به زودی شروع می‌شود که تکمیل آن حجم زیادی سرمایه گذاری و اشتغال در استان ایجاد خواهد کرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار