مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: همزمان با سال تحصیلی جدید 92 کلاس درس در این استان در کانکس های پیش ساخته بر پا می شود.
کد خبر: ۹۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 11 September 2015
سعید هژبری با بیان اینکه این استان فاقد مدارس کپری است، اظهار کرد: بیشتر کلاس های کانکسی در این استان در مناطق عشایری و تعدادی هم در مناطق زلزله زده آبدانان قرار دارند.
وی افزود: در مناطق عشایری استان به علت پایین بودن تعداد دانش آموزان که بیشتر زیر 10 نفر است و همچنین زندگی کوچروی آنها از کلاس های کانکس که بعضا قابل حمل به نقاط مختلف همراه با انتقال محل زندگی عشایر است، استفاده می شود.
هژبری تاکید کرد: بر اثر زلزله پارسال آبدانان 15 فضای آموزشی آسیب دیدند که مهرماه امسال مقاوم سازی پنج فضا به اتمام می رسد و بزودی جایگزین کلاس های درس کانکسی خواهند شد.
وی یادآور شد: از مجموع 15 مدرسه تخریبی مناطق زلزله زده این شهرستان و بخش موسیان از توابع شهرستان دهلران که نیاز به نوسازی کامل داشتند عملیات احداث و یا مقاوم سازی 13 واحد آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی، در پی وقوع زلزله مرداد پارسال شهرستان آبدانان 37 میلیارد ریال از محل اعتبارهای فصل بحران برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس مناطق زلزله زده اختصاص یافت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام یادآور شد: علاوه بر این 19 میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت و شرکت سایپا برای بازسازی این مدارس و ساخت مدارس جدید کمک شد.
زلزله 6.1 ریشتری مرداد ماه پارسال در بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان اگر چه تلفات جانی نداشت ولی خسارت های زیادی به زیرساخت های شهرستان های آبدانان، دهلران و دره شهر وارد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار