سفر رهبر انقلاب به استان قزوین با رویکرد زیر ساختی و فرهنگی بوده که تمام ابعاد توسعه استان را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 15 December 2020

ابوالفضل یاری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین در گفتگو با برنامه تشریح مصوبات و برکات سفر رهبر انقلاب به استان قزوینرادیویی روی خط باشید با اشاره به مصوبات و برکات سفر رهبر انقلاب به استان در آذر ماه سال ۱۳۸۲ گفت: سفر رهبر انقلاب با رویکرد زیر ساختی و فرهنگی بوده که تمام ابعاد توسعه استان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: این سفر یکی از پر برکت‌ترین سفر‌ها و اقدامات رهبر انقلاب بود که نقطه عطفی در حوزه عمرانی و آبادانی استان قزوین محسوب می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین بیان کرد: سفر رهبر انقلاب به استان قزوین در حالی صورت گرفت که قزوین چند سالی بود که استان شده بود و شرایط اعتبارات و زیر ساخت‌های مناسبی نداشت و با این سفر طرح‌ها و پروژه‌ها پایه ریزی و انجام شد.

یاری با بیان اینکه در این سفر مصوبات بسیار خوبی داشتیم گفت: بیمارستان ۲۰۰ تخته خوابی، استادیوم ۱۵ هزار نفری، بزرگراه قزوین- تاکستان و بزرگراه قزوین- بوئین زهرا از جمله این مصوبات و پروژه‌ها بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین اضافه کرد: بسیاری از مجتمع‌های ورزشی هنری، ۶۶ پروژه راه روستایی، ۱۲ خانه بهداشت، ۱۴ مدرسه، ۱۳ طرح بهسازی روستا و ۷ طرح آب رسانی روستایی در این سفر پایه ریزی شد.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن زوج‌های جوان ۵۱ مسکن در بیدستان طراحی و اجرا شد، عنوان کرد: در حوزه اوقاف زائرسرای امام زاده علی اصغر (ع) زرآباد قزوین، ۲ کتابخانه در حوزه امامزادگان و تکمیل کتابخانه امازاده آمنه خاتون در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین خاطر نشان کرد: در حوزه ورزش و جوانان ۵۰ زمین ورزشی روستایی در دهستان‌ها و در سطح استان احداث شد.

یاری بیان کرد: در حوزه راه و ترابری، ۶۶ پروژ راه روستایی طراحی و اجرا شد و پروژه قزوین- الموت- نتکابن در سال‌های بعد تبدیل به پروژه اجرایی شد.

وی یادآور شد: در حوزه اقدامات تأمینی در زندان ها، احداث کارگاه اشتغال و کمک به آزادی زندانیان نیازمند را داشتیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین با بیان اینکه در حوزه کارگران دو سالن ورزشی در تاکستان و قزوین احداث شد، اظهار کرد: نوسازی ۱۴ مدرسه در محمدیه، تاکستان، بوئین زهرا و پایه ریزی مراکز آموزش فنی خواهران در محمدیه، بوئین زهرا و قزوین از برکات سفر رهبر انقلاب به استان قزوین بود.

یاری گفت: در حوزه بنیاد مسکن ۱۷ پروژه در دست اقدام بود که ۲۰۰ واحد مسکن محرومین در شهر بییدستان ساخته و واگذار شد و ۱۷۰۰ واحد مسکونی و ۵۰۰ واحد مسکن استیجاری اجرا شده است.

وی افزود: تکمیل ۱۲ خانه بهداشت و تجهیز بیمارستان بوعلی و احداث دانشکده بهداشت و آموزشکده پیراپزشکی قزوین از مصوبات این سفر بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین با بیان اینکه مجتمع فرهنگی نبویه در سفر رهبر انقلاب پایه ریزی شد، عنوان کرد: در حوزه تبلیغات اسلامی در سه شهرستان مجتمع فرهنگی و تبلیغی پایه ریزی شد و احداث مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست حلیمه خاتون در شهر قزوین نیز از برکات این سفر بود.

یاری اظهار کرد: در حوزه سازمان جهاد کشاورزی پایه ریزی مجتمع گلخانه‌ای در قزوین، تاکستان و بوئین زهرا، ۵۰ استخر ذخیره آب و احیای دشت قزوین، اختصاص ۳ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار برخی از مهمترین طرح‌های این سفر بود.

وی با اشاره به اینکه آب اشامیدنی تاکستان، آب شرب و مخزن آوج، آب شرب ضیاء آباد، و محمودآباد از مصوبات سفر رهبر انقلاب بود، تأکید کرد: طرح‌های اشتغالزایی برای خانواده‌های تحت پوشش و خانه محرومان در همه شهرستان‌ها نیز صورت گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین در پایان گفت: تصوب احداث شهرک صنعتی خرمدشت و تجهیز شهرک‌ها و زیر ساخت آن‌ها از برکات دیگر سفر مقام معظم رهبری بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار