رییس اتحادیه ناشران قم گفت: با وجود همه مشکلات ناشی از شیوع کرونا و تحمیل تعطیلی های چندباره بر ناشران و کتابفروشی ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چه در توان داشت برای کمک به صنعت نشر انجام داد و این اقدام ها قابل تقدیر است.
کد خبر: ۹۲۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 10 December 2020

به گزارش تابنک قم، حمید خرمی افزود: مشکلات صنعت چاپ و نشر با شیوع کرونا در ماه های اخیر تشدید شد و این موضوع موجب نگرانی از آسیب جدی به این صنعت به ویژه در قم به عنوان یکی از مراکز مهم چاپ و نشر کشور را به وجود آورد.

وی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همان هفته های ابتدایی شیوع کرونا، ارزیابی خسارت های وارده به ناشران و کتابفروشی های کشور را در دستور کار قرار داد و با پیگیری های صورت گرفته تسهیلاتی تخصیص داد.

رییس اتحادیه ناشران قم، ادامه داد: باید علاوه بر بیان نقاط ضعف و مشکلات برای اصلاح امور،‌ از اقدام های مثبت و تلاش های اثرگذار مسئولان برای حل این مشکل ها نیز تشکر کرد.

خرمی، افزود: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب از جمله طرح پاییزه،‌ برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و همچنین پرداخت تسهیلات به ناشران و کتابفروشی های آسیب دیده از شیوع کرونا از جمله اقدام های مثبت وزارت ارشاد برای کمک به این صنعت بوده است.

طرح پاییزه کتاب ۹۹ از  ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ۸۳۵ کتابفروشی عضو طرح در ۳۱ استان کشور اجرا شد.

وی در ادامه با اشاره به تمدید مجدد ثبت‎ نام تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ ویژه ناشران تا ۲۸ آذرماه جاری گفت: واحد نشر استان که پیش از این برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند، موفق به دریافت تسهیلات خود شده اند.

رییس اتحادیه ناشران قم گفت:با توجه به شرایط اجتماعی کشور و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و نظر به عدم امکان برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی به‌صورت فیزیکی، برگزاری مجازی این نمایشگاه در دستور کار معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

هم اکنون یک هزار و ۳۰۸ ناشر در استان قم فعالیت دارد. سالانه حدود ۱۰ هزار مجوز کتاب در قم صادر می شود. بیش از ۳ هزار نفر در قم در زمینه چاپ فعالیت می‌کنند و آمار تیراژ سالانه کتاب در این استان بیش از ۱۰ میلیون نسخه است ضمن اینکه استان قم با چاپ بیش از ۵۰ درصد از کتب مذهبی، رتبه نخست کشوری را در این زمینه دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار