به گفته رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه تاکنون ۱۲۰۰ نفر از کارمندان بانک‌های کرمانشاه به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ 07 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهزاد جلیلیان ، با اشاره به افزایش مدت زمان انتظار جوانان کرمانشاهی برای اخذ وام ازدواج، اظهارکرد: طی سال گذشته با عملکرد خوب بانک های استان جوانان کرمانشاهی برای دریافت وام ازدواج مدت زمان زیادی را در صف انتظار نبودند.

وی اضافه کرد: متاسفانه امسال این مدت زمان به حداقل دو ماه افزایش یافته که شیوع بیماری کرونا از مهمترین دلایل آن است.

رئیس شورای هماهنگی بانک های استان در این باره توضیح داد: در استان کرمانشاه حدود 3100 کارمند بانک داریم که تاکنون یک سوم این تعداد یعنی حدود 1200 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

وی عنوان کرد: بصورت میانگین در ماه بین 50 تا 70 مورد ابتلای کارمندان بانک های استان به کرونا را داریم که متاسفانه تاکنون پنج نفر از این کارمندان هم به علت ابتلا به این بیماری فوت شده اند.

جلیلیان اعلام کرد: با توجه به این شرایط گاها یک سوم نیروهایمان را در اختیار نداریم، با این وجود نهایت تلاش خود را بکار می گیریم تا در ارائه خدمات به مردم و شهروندان مشکلی پیش نیاید.

وی اضافه کرد: امیدواریم با فروکش شدن بیماری کرونا بتوانیم همانند سال گذشته در پرداخت وام ازدواج به جوانان مدت زمان انتظار چند ماهه را نداشته باشیم.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه یکی دیگر از دلایل تاخیر در پرداخت وام ازدواج به جوانان را نداشتن ضامن دانست وافزود: برخی از دستگاه های اجرایی برای کارمندانشان که قصد ضمانت وام ازدواج جوانان را دارند، شروطی از جمله اینکه وام گیرنده باید از اقوام درجه یک آنها باشد را قرار می دهند که این موضوع کار را برای برخی از جوانان سخت کرده است.

پس از اظهارات رئیس شورای هماهنگی بانک های استان، استاندار کرمانشاه به همه دستگاه های اجرایی استان دستور داد تا در این رابطه سخت گیری نداشته باشند.

حسن ریحانی پور مدیر امور شعب بانک مسکن استان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن در استان پرداخت و افزود: در راستای اجرای طرح صندوق پس انداز مسکن یکم تاکنون 5500 فقره پرونده در استان تشکیل شده که به 712 پرونده پرداخت تسهیلات داشته ایم.

وی با بیان اینکه مبلغ پرداختی به هر کدام از زوجین در این طرح حدود 60 میلیون تومان است، گفت: افراد بالای 18 سال سن که دارای درآمد مستقل هستند و تاکنون هم از تسهیلات مسکن استفاده نکرده اند، می توانند از این طرح استفاده کنند.

مدیر امور شعب بانک مسکن در کرمانشاه به اجرای طرح دیگری برای خانه دار شدن جوانان اشاره کرد و گفت: در این طرح والدین با افتتاح حسابی برای فرزندانشان ماهانه 65 هزار تومان به آن واریز می کنند و پس از گذشت پنج سال می توانند، 150 میلیون تومان تسهیلات مسکن با نرخ 9 درصد بگیرند.

به گفته این مسئول، سال گذشته 55 نفر در کرمانشاه این تسهیلات را دریافت کرده اند.

وی به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: تاکنون 172 میلیارد تومان برای 4400 نفر متقاضی تسهیلات این طرح پرداختی داشته ایم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار