کالاهای موجود برای صادرات در سه مسیر گمرکی سبز و زرد و قرمز صادر می شوند. مسیر سبز نیازی به کسب مجوز ندارد، کالاهای مسیر زرد به صورت فیزیکی بازرسی می‌شوند، اما در مسیر قرمز کلیه کالاها ملزم به کسب مجوزند.
کد خبر: ۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰ 01 March 2015

مدیرکل گمرک استان فارس گفت: امروزه بیش از ۸۰ درصد صادرات کالاهای فارس در مسیر سبز انجام می شود.

سکینه سیاحی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: گمرک فارس برنامه های حمایتی از جمله ارائه ضمانت نامه بانکی، ترخیص نسیه قطعات و مواد اولیه، اولویت ترخیص ویژه کالای واحدهای تولیدی، ارزیابی در محل و پذیرش نمونه های صادراتی به واحدهای تولیدی استان ارایه می دهد که این امر باعث شده سهم صادرات گذشته فارس از ۸ درصد به ۶۰ درصد ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه صادرات در فارس یکی از مهمترین اولویتهای این اداره است، بیان کرد: در راستای حمایت و ارتقای این بخش فعالیت ها در بخش صادرات ۲۴ ساعته به متقاضیان ارایه می شود.

سیاحی با تاکید براینکه امروزه بیش از ۸۰ درصد کالاهای صادرات فارس در مسیر سبز صورت می پذیرد، افزود: با پیگیری های انجام شده راهکارهای قانونی به تولیدکنندگان ارائه شد که برای صدور کالاهای خود در مرزها، کد استان محل تولید را برای اظهار کالا ثبت کنند که این مهم بتواند تسهیلی در زمان کار آنان صورت بپذیرد.

کالاهای موجود برای صادرات در سه مسیر گمرکی سبز و زرد و قرمز صادر می شوند. مسیر سبز نیازی به کسب مجوز ندارد، کالاهای مسیر زرد به صورت فیزیکی بازرسی می‌شوند، اما در مسیر قرمز کلیه کالاها ملزم به کسب مجوزند.

مدیرکل گمرک فارس به احداث واراه اندازی مناطق ویژه اقتصادی در شهرستان های لامرد،جهرم، نی ریز، وکازرون اشاره کرد وگفت: امیدواریم بتوانیم اقدامات گمرکی وصادرالتی را در استان ارتقا دهیم.

وی یادآور شد: اجرای طرح عملیاتی مناطق ویژه جهرم و نی ریز و کازرون در مراحل طراحی نقشه و در حال انجام است.

سیاحی به برخورداری و راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی شیراز و لامرد اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد با کاربری انرژی با برخورداری از کارخانه ها و واحدهای بزرگ فولاد، سیمان و آلومینیوم طراحی شده که در صورت احداث، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور خواهد بود و منطقه وِزه اقتصادی شیراز نیز به عنوان یکی از فعال ترین مناطق کشور در حال فعالیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار