استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: در نیمه نخست سال جاری ۷۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و غیرصنعتی در استان قزوین صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۱۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 08 November 2020

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با یادآوری اینکه در سال گذشته 1847 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده است اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری 745 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و غیرصنعتی در راستای تولید ملی در استان قزوین صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه امروز شرایط برای سرمایه‌گذاری خیلی سخت شده، تلاش کردیم همه ظرفیت‌ها را برای جذب سرمایه‌گذار به استان قزوین بسیج کنیم و در این حوزه به سرمایه‌گذاران امتیازات خاص می‌دهیم و از آنها به‌شدت حمایت‌ می‌کنیم. بنابراین فکر می‌کنیم، اگر تلاشی در حوزه سرمایه‌گذاری انجام شود، حتماً به نتیجه خواهد رسید.

استاندار قزوین بهترین ناحیه صنعتی استان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی را شهرک کاسپین یک دانست و گفت: به همین خاطر قصد داریم با توسعه بیشتر این شهرک صنعتی آنجا را برای سرمایه‌گذاری خارجی آماده کنیم؛ چرا که در حال حاضر هم سرمایه‌گذارهای خارجی علاقه‌مند هستند که در این شهرک سرمایه‌گذاری صنعتی انجام دهند.

جمالی‌پور با اشاره به لزوم استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان استان در کنار همدیگر و تشکیل زنجیره تولید در این شرکت‌ها افزود: به همین خاطر حدود 300 هکتار به شهرک کاسپین یک اضافه کردیم تا بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان را در این شهرک صنعتی مستقر کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1399 به نام سال جهش تولید ادامه داد: همه هم و غم ما این است که جهش تولید را تحقق ببخشیم و در ضمن اجازه ندهیم در استان قزوین مشکلی پیش بیاید که اثرات آن به پایتخت و استان‌های همجوار سرایت کند. چرا که قزوین بعد از البرز نزدیک‌ترین استان به پایتخت است و هر اتفاقی اینجا بیفتد، بلافاصله اثر آن در تهران ظاهر می‌شود و می‌تواند مشکلاتی را برای پایتخت‌نشینان ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار