از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۸۸۶۴ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۴۹۵ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۹۱۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 06 November 2020
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۶۶۳ هزار تن گذشت.
 
به گزارش تابناک سمنان دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۸۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که سه هزار و ۲۳۴ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۴۲۴ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۳۷ هزار و ۴۰۹ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۵۰۹ هزار و ۹۵۲ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۵۴۹۵ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۵ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۲۴۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در تشریح وضعیت در نقاط مختلف کشورمان گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۸ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۲ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۳.۴ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار